tv tuner/video capture kaart voor Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Berichten
58
Hallo

Ik zoek een apparaat voor op mijn Macbook Pro laptop waarmee ik het volgende kan doen:
- tv kijken op de laptop, direct kunnen opnemen, opnames programmeren
- opnames van Telenet digicorder overzetten naar laptop

Met andere woorden, een tv tuner kaart en video capture card in één.

Ik heb een recente Macbook Pro 13" laptop (2011) met usb- en thunderbolt aansluiting. Geen hdmi poort.

Kan ik met Hauppauge HD PVR ook waar dan ook in huis naar tv kijken en tv opnemen (dus niet opnemen op de digicorder)?

Kwaliteit is belangrijk, maar het moet geen overkill zijn. Zolang het allemaal maar mooi synchroon is. Het steekt op geen euro.

Graag het advies van de experts hier.

Alvast bedankt!
Groet
Levi
 
TV kijken en opnemen op de Mac, dan kom je al gauw bij Elgato produkten uit. "Probleem" is dat alle digitale TV uitzendingen gecodeerd zijn, de decodeer hardware & software zit in de Digicorder. Je kunt alleen opnemen als de Hauppauge of Elgato hardware verbonden is met die Digicorder (= set top box). Van genoemde merken kun je software installeren op een computer om via een EPG opnames te programmeren.
 
Bedankt voor je reactie. Kan ik met Hauppauge HD PVR waar dan ook in huis naar tv kijken? Opnames op digicorder overzetten is zeker meegenomen, ook al moet ik de hardware tijdelijk met de digicorder verbinden.
 
Opnemen en kijken is hetzelfde in deze. Het antwoord is dus ja, vermits je Macbook met een kabel (of AV zender) verbonden is met de Digicorder.
 
Ik had eerder gehoopt om boven tv te kunnen kijken op de laptop, dus zonder kabel naar de digicorder. Je spreekt van een av-zender, nog nooit van gehoord (sorry, ben echt een leek op dat vlak). Daarmee kan ik dan draadloos tv kijken?
 
Ja, Marmitek is een merk dat hiervoor apparatuur heeft, zoals dit: - Digital TV Anywhere . Daarbij heb je dan nog steeds zo'n HDPVR nodig, waar je de Marmitek ontvanger op aan sluit. Toch nog een gedoe denk ik. Het kan beter, met een iPad en de Yelo app: http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-live-tv-gebruiken (je bent toch Belg en Telenet klant?). De verwachting is dat iOS apps vanaf Mountain Lion ook op een Mac werken. Ook concurrent Belgacom heeft zo'n app: http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/t_hbs_bgctv_on_pc.page?qgsa=tv overal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan