films kunnen kijken, steamen via een nas of hd player.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rensjeh

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
17
Beste lezers,

Ik wil al een poos een idee wat ik wil uitvoeren. En dat is van mijn PC boven op mijn kamer, films kunnen streamen naar onderen op de TV.
Maar ik heb een PS3, en via een ps3 server schiet niet echt op, vooral MKV bestanden stotteren heel erg.
Mijn situtatie is dat ik boven draadloos internet heb. Achter de TV zit de router.
Binnen kort wil ik een NAS aanschaffen voor mijn data, ik zit te denken om daar een iets van een media steaming device tussen te plaatsen.
Maar ik heb eigenlijk geen idee of dit mogelijk is.
Heeft iemand hier ervaring mee, bv een combinatie van NAS met media stream device?


Gr. Rens
 
Thuis werk ik met een QNAP TS212(NAS) en een Boxee Box (Media Player), werkt super. Ik heb zelf ook een playstation 3, maar om daar naartoe te streamen vind ik te veel moeite en met de Boxee Box gaat het helemaal super! Dus zeker aan te raden, aangezien ik op mijn Boxee Box ook een draadloze verbinding heb wat vele anderen niet hebben.

Gr Sonny
 
ik heb een qnap ts-210 voor opslag en gebruik een xtreamer mediaplayer van 90 euro voor streamen ..deze speelt echt alle formaten af
mkv stream ik zelfs draadloos naar de xtreamer,deze staat dan wel 5 meter van de router

ik heb een harde schijf erin gezet en neem hem zelfs mee op vakantie,films er op, aansluiten op de tv in hotels,en filmpjes kijken!
 
Oke mooi dat werkt dus wel die combi, ik zat te denken aan deze NAS.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catent...61011.html?WT.ac=Mediavandaag+-+dagaanbieding
Met deze media box, maar weet dus niet of dit zou werken..
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/PlayonHD-Mini-2,10259,14894,167711.html

Gr, Rens

Hoi Rens,

Ik zelf zou niet gaan voor een WD, hij is wellicht wel wat goedkoper aangezien er al 4TB in zit. Maar WD is op dit gebied geen grote,
de beste op de NAS markt zijn 'Qnap' en 'Synology', hiermee kunnen ook andere dingen gedaan worden, zoals een eigen website of mailserver etc etc.
De MediaBox die daar staat is wel een goede, maar wel bedraad internet.

Gr Sonny
 
Oke, SONNNNN3 dat is duidelijk ;)
Maar dan weet ik in iedergeval dat ik geen WD moet hebben, en een media box die op de WIFI kan?
Zeg ik dat ong. goed?
Of gaat dit om de connectie tussen de NAS en de media box moet die bedraad zijn? ( dat is geen punt )
Ik wil zeg maar films van mij pc op de NAS zetten, en via de nas afspelen..


Gr, Rens
 
Oke, SONNNNN3 dat is duidelijk ;)
Maar dan weet ik in iedergeval dat ik geen WD moet hebben, en een media box die op de WIFI kan?
Zeg ik dat ong. goed?
Of gaat dit om de connectie tussen de NAS en de media box moet die bedraad zijn? ( dat is geen punt )
Ik wil zeg maar films van mij pc op de NAS zetten, en via de nas afspelen..


Gr, Rens

Hoi Rens,

Je hoeft niet per se een Media Player met draadloos internet, mochten er al kabels liggen of je zit dichtbij de router waar de NAS op aangesloten is kan dat ook. Aangezien 1080p niet draadloos kan gestreamed worden. MAAR er zijn ook media players waar je een NAS functie op hebt. Zoals mijn boxee box kan een USB stick ingepropt worden en zo als 'NAS' fungeert maar er zijn ook oplossingen waar de HD in verwerkt kan worden :) Maar mocht je nou die WD willen hebben dan kan je altijd even kijken of die in tests van hardware.info staat of op zoek gaan naar reviews. Maar ik raad QNAP/SYNOLOGY aan.

Gr Sonny
 
Oké bedankt voor de reactie's.
Ik zoek een NAS , die de kan streamen via een externe mediaspeler. Dus mijn externe mediaspeler is die url hier boven.
Dan zou ik dus mijn NAS op de router aan sluiten, daar films opzetten en vervolgens via die optie ''streamen" via de media player afspelen.
Zeg ik dit goed?

Gr rens
 
Oké bedankt voor de reactie's.
Ik zoek een NAS , die de kan streamen via een externe mediaspeler. Dus mijn externe mediaspeler is die url hier boven.
Dan zou ik dus mijn NAS op de router aan sluiten, daar films opzetten en vervolgens via die optie ''streamen" via de media player afspelen.
Zeg ik dit goed?

Gr rens

Hoi Rens,

Dit gaat via UPnP maar dit moet de router wel aankunnen/geactiveerd hebben.
 
Ja , dat is geen probleem.
Ik zat te kijken op www.ibood.nl maar ik denk dat ik me die NAS ga bestellen..
Niet duur, komen nog 2x HDD's bij maar oke...
 
de qnap's en synology's kunnen zelfs torrents of nzb bestanden zelf downloaden zodat je geen pc aan hoeft te laten staan
 
Sorry voor het bumpen van de topic maar wilde even melden dat binnenkort een dagaanbieding van een mediaspeler op Hurry Up! komt. Dus hou de website in de gaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan