Mix cd op USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Berichten
4
Ik heb een cd waarop 20 nummers aan elkaar gemixt. Deze heb ik geript en op usb stick gezet om in de auto te luisteren. Nu zit er tussen de nummers in telkens een korte pauze. Is er een manier om de mix vanaf de USB stick af te spelen zonder de hinderlijke en irritante tussenpauzes? Bijvoorbeeld door de nummers op een bepaalde manier te knippen en plakken naar de USB stick?
Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan, bij voorbeeld met Audacity. Knip en plak (delen van) tracks in andere tracks, plak ze aan elkaar, de-spike, maak alle volume's even hard, en meer, er kan veel met dat programma.
 
Solaris, dank voor je snelle antwoord. Alleen ... ik heb Audacity geinstalleerd en begrijp er geen ruk van, om het maar even plat te zeggen. Zou je mij in jip en janneke taal kunnen vertellen welke stappen ik moet nemen om die mix ook als een mix op een usb stick te krijgen? Mijn dank is nu al groot!
 
Welkom op helpmij.nl :thumb:

Heb meteen je bericht verplaatst naar een betere sectie.

Een snellere oplossing is er wel.
Winamp!!
Met de diskwriter plugin(in de opties) kan je deze instellen als audio output. Alle nummer worden zonder tussenpauze aaneen als wav file weggeschreven, zet die daarna om naar mp3, welke je weer op je usb stick kan afspelen. Let wel, je hebt dan geen cue functie meer.
 
Laatst bewerkt:
jackall, thanks voor je antwoord. Ook hier moet ik bekennen dat het me niet lukt. Heb de mp3's naar winamp gesleept en dat diskwriter geprobeerd. Wat er dan gebeurt is dat de nummers apart worden weg geschreven als wav files.
1) is dit de bedoeling en moet je ze dan omzetten naar mp3. zo ja, kun je ook vertellen hoe dan?
2) als dit niet de bedoeling is (dus niet als losse nummers) wat doe ik dan verkeerd?
Wat een missie :)
 
een vinkje vergeten in de instellingen bij de plugin van winamp, vandaar de losse files. iets van single file oid heet dat.
Kijk daar eens naar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan