kan externe hardeschijf van lacie niet meer openen op mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambitiouz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2012
Berichten
2
hey,

ik probeer al dagen een oplossing te vinden voor mijn externe hardeschijf te openen maar vindt gn oplossing.
Had problemen met m'n mac n wou allereerst mijn computer formatteren en voor zekerheid een back-up aanmaken via time-machine dat ging ook niet.
nu is mijn computer in orde maar als ik 'm aansluit n naar t icoontje ga kijke van lacie bij finder staat er een slotje links onderaan probeer te dubbelklikken maar krijg t niet open,
ik heb gekeken bij schijfhulpprogramma en al de bestanden staan der nog op heb geprobeerd voor die te herstellen en dat lukte ook niet.
De harde schijf bevat 2 partities 1 voorde mac en de andere voor windows die voor windows ga zonder problemen open.
Misschien kan t zijn dak per-ongeluk een belangrijke software heb gewist van lacie maar denk 't niet

Weet er iemand aub een oplossing zou t apprecieren want heb 't al aan veel mensen gevraagd en tot nu toe nog gn juiste antwoord gekregen :s

grtz ambitiouz
 
Hi, welkom op Helpmij!

Dat probleem had ik ook eens..
Apple maakt een eigen partitie waar hij eigen bestanden in een eigen formaat opslaat.
Met een Windows machine kun je de windows bestanden lezen en schrijven, met een Apple computer kun je de apple bestanden lezen en schrijven.
Time machine is een backup programma en de bestanden die TM op je schijf zet zijn niet zonder meer te lezen... alleen door TM zelf in geval een backup teruggezet moet worden.
 
wa is dan de beste oplossing voor dat ik mijn externe hardeschijf weer kan openen en mijn bestanden kan lezen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan