Capturen van homevideo's werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florida96

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
5
Beste kenners,

Al weken loopt ik te tobben met mijn homevideo's. Ik krijg ze niet op mijn computer. Ik heb een Panasonic NV-GS17 DV camera. In mijn computer (HP workstation xw4000) zit een Firewire kaart. De kaart wordt door windows XP Pro SP3 herkent en geinstalleerd. Op de IEEE 1394 kaart zitten 4 USB 2.0 en 2 firewire aansluitingen. De USB's doen het prima. Zodra ik via een firewire kabel mijn camera via de mini DV poort verbind wordt mijn camera herkent door windows. Rechtsonderin verschijnt een camera symbol. Nu opent een klein veldje met de vraag welke actie windows in het vervolg moet ondernemen wanneer de camera aangesloten wordt. Nu is dat veld leeg. Zodra ik windows moviemaker opstart wordt mijn camera weer gezien en selecteer ik de mogelijkheid om de volledige band naar mijn computer over te zetten. De band in de camera spoelt automatisch terug naar het begin en dan stopt alles. Ik krijg je foutmelding dat mijn camera niet reageert. Windows doet ook weinig meer alles lijkt vast te lopen.

Nu heb ik een tweede computer (minder krachtig en minder groot) waar windows XP Home SP3 op staat. Ik heb daar de firewire kaart in gezet en daar werkt alles prima. Ik kan gewoon mijn films op mijn computer zetten alleen wil ik dat het op die andere computer ook lukt.

Heeft iemand een idee?
 
Ik neem aan dat de kabel ook hetzelfde is? Ik kan dan eigenlijk alleen maar denken aan corrupte drivers/windows. Heel misschien een kapot slot op je moederbord, maar dat is heel zeldzaam.
 
Ja alles is hetzelfde. Alleen over gezet van PC 1 naar PC 2. Ik heb het ook bij mijn zwager geprobeert die heeft ook Windows XP Pro SP3 en daar werkt het ook prima. Ook heb ik zijn camera geprobeert (ook een Panasonic maar dan ander model) die camera werkt ook niet op PC 1.

Denk ook aan bv conflict met hardware of software maar welke?
 
Ik zou eerst proberen de drivers te deinstalleren en herinstalleren. Mocht je een firewire netwerk verbinding hebben zou ik die ook disablen. Maar ik denk dat het even zoeken wordt. Het kan vaak vanalles zijn, vooral als de computer al wat langer draait. Eventueel zelfs malware
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan