Problemen met computer op afstand aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hallo Iedereen,

Ik gebruik nu al een tijdje het programma LogMeIn om mijn computer vanaf afstand te besturen. Het probleem nu nog is dat ik hem graag op afstand aan zou willen zetten.
Ik heb gehoord dat dit via Wake-On-LAN kan. Ik heb even lopen Googlen en heb beetje uitgeprobeerd.

Het is me tot nu toe gelukt om alleen de computer op afstand aan te zetten als ik dit doe binnen mijn Netwerk. Ik doe dit dan via mijn mobiel met een android app. Via zo'n Wake-On-LAN site lukt het ook.
Maar het lukt me nog niet om buiten mijn Netwerk mijn computer aan te zetten.
Ik heb geprobeerd om poort 9 open te zetten op mijn router met Port forwarding. Alleen welk IP adres moet ik hier neerzetten? Mijn netwerk IP adres? Dus 192.168.1.x? Of mijn computer IP, 83.82.x.x?
Protocal zet ik op ALL.

Misschien pak ik het verkeerd aan. Maar hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ohja, ik heb ook een statisch IP, misschien dat dat nog wat uitmaakt.

Alvast heel erg bedankt

Groetjes
 
Áls je het werkend krijgt moet je portforwarden naar 192.168.1.0
Werkt dat niet, dan kun je ook nog proberen te portforwarden naar 192.168.1.255

Kort gezegd: Je moet een broadcast van het Wake-On-Lan packet doen op je thuisnetwerk over/door je router.

Ben benieuwd of je het werkend krijgt. Bij mij werkt het wel (Linksys WRT54G), maar het schijnt niet bij elke router te werken.

PS: Ik ga er wel vanuit dat je provider niet óók een router (of routermodem) geleverd heeft, want dan moet 2x portfowarden: Vanaf de routermodem van de provider naar het WAN ip-adres van je eigen (thuis/draadloze) router en vanaf je eigen router naar het broadcast adres van het LAN-netwerk van je eigen router (dus dat 192.168.1.0 of 192.168.1.255).

Succes,

Tijs.
 
Áls je het werkend krijgt moet je portforwarden naar 192.168.1.0
Werkt dat niet, dan kun je ook nog proberen te portforwarden naar 192.168.1.255

Kort gezegd: Je moet een broadcast van het Wake-On-Lan packet doen op je thuisnetwerk over/door je router.

Ben benieuwd of je het werkend krijgt. Bij mij werkt het wel (Linksys WRT54G), maar het schijnt niet bij elke router te werken.

Zowel bij 192.168.1.0 als bij 192.168.1.255 geeft hij de volgende code:
Error code: 14003
IP address is incorrect. Please input another one.

PS: Ik ga er wel vanuit dat je provider niet óók een router (of routermodem) geleverd heeft, want dan moet 2x portfowarden: Vanaf de routermodem van de provider naar het WAN ip-adres van je eigen (thuis/draadloze) router en vanaf je eigen router naar het broadcast adres van het LAN-netwerk van je eigen router (dus dat 192.168.1.0 of 192.168.1.255).

Succes,
Tijs

Ik weet niet zeker wat je met 2e deel bedoelt. Maar ik heb al een keer eerder een poort open gezet voor torrent downloaden en mijn torrent-client geeft aan dat die poort open staat.
Voor de rest hebben we een router en een modem, als je dat bedoelt.
Router: Icidu Wireless Router 150N (http://www.icidu.com/networking/wireless/wireless-router-150n.html)
Modem: Ubee EVM3200 (http://www.vandersmitte.eu/wp-content/uploads/2010/02/EVW3200.pdf)
 
Concreet: Je praat over 192.168.1.x ip-adressen voor je pc. Van welk apparaat krijgt je pc die? Van de provider router of van een (zelf-aangeschafte) router daarachter? En functioneert het apparaat van de provider óók als router of puur als (kabel/adsl)modem?

Een paar schermafdrukken zouden heel wat verhelderen, vooral het Status scherm van de Linksys. Die maakt duidelijk:
a. Welk LAN-netwerk de Linksys heeft.
b. Of er een router(-modem) van de provider vóór staat of alleen een modem van de provider.

Als het apparaat van de provider een router is, dan geldt dus hetgeen ik eerder schreef: Er moet dan 2x geportforward worden (zie in mijn vorige posting waarnaartoe; dat statusscherm van de Linksys zou duidelijk maken welke portforwarding nodig is vanaf de routermodem van de provider).

Tijs.
 
Router Status.jpg

Ik heb wat prive gegevens weg gehaald. Hopelijk heb je nog genoeg ;)
 
Zo te zien staat er een modem voor de Icidu.
Als ik alle informatie bij elkaar veeg staat de Icidu het niet toe om een broadcast adres op te geven bij portforwarding. Dan gaat je feest niet door: WOL over Internet is dan niet mogelijk...

Tijs.
 
Okee, helaas. Was leuk geweest als het kon ;)

Toch heel erg bedankt voor de hulp!
 
Misschien heb je een fout gemaakt: Het protocol dat je moet instellen in je portforwarding is UDP. Wellicht is het daar mis gegaan, en heb je gekozen voor TCP in je portforwarding?

Tijs.
 
Misschien heb je een fout gemaakt: Het protocol dat je moet instellen in je portforwarding is UDP. Wellicht is het daar mis gegaan, en heb je gekozen voor TCP in je portforwarding?

Tijs.

Nee, ik had hem sowieso op all gezet. Maar dan blijf natuurlijk het probleem dat hij een fout geeft bij het invoeren van IP 192.168.1.0 of 192.168.1.255
 
Jossi: Nee, wat je nodig hebt is het publieke ip-adres van je router, te achterhalen via http://www.watismijnip.nl
Verder heb je nodig het MAC adres van de bedrade netwerkkaart van de pc waar je WOL op hebt geactiveerd.
Kan op die pc plaatsvinden (als die bedraad verbonden is met de router) via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Kijk naar Fysiek adres onder LAN-verbinding X, dat is het MAC adres van de bedrade verbinding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan