*.wav speelt niet af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
87
Hallo,

Ik heb net een nieuw programma, namelijk FL studio 9. In dit programma kan je eigen muziek mixen maar hierbij ondervond ik een probleem. Alle drum packs doen het niet, dit zijn *.wav files en ze laden gewoon niet. Bij troubleshooting staat nu het volgende:

"Problem: Any of the *.wav files fail to load, but all the *.SS2 presets load fine.

For some reason, some people have all their Windows sound ACM codecs disabled. FL Studio needs them in order to translate compressed *.wav files to PCM. Under Windows, follow Start > Settings > Control Panel > Multimedia > Devices tab > Audio Compression Codecs. For each of the listed codecs, click Properties, then check "Use this audio codec" (if it's disabled). "

Alleen ik kan dit totaal niet vinden en heb eigenlijk ook totaal geen idee waar ze het over hebben met die compressed acm codecs.
Kan iemand me hierbij helpen?

Bij voorbaat dank!
Stefann

*Update: Misschien is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoel, er staat dat ik naar het configuratie systeem moet gaan, dan naar multimedia, maar bij mij kan ik dat niet vinden (Ik heb wel de nederlandse versie maar er staat niets bij wat er op lijkt).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Windows meer, maar je codecs vinden gaat dacht ik zo:
Ga naar het Windows Control Panel (Configuratiescherm) door te klikken op Start, ga naar Settings (Instellingen), Control Panel (Configuratiescherm) en dubbelklik dan op System (Systeem) om het venster met systeemeigenschappen te openen.
Klik op het tabblad Hardware en dan op de Device manager (Apparaatbeheer) knop. Open Sound, video en game controllers (Besturing voor geluid, video en spelletjes). Klik met de rechtermuisknop op Audio Codecs en kies Properties (Eigenschappen). Op het tabblad Properties (Eigenschappen) kunnen ACM audio codecs worden verwijderd. (en je kunt ze vast ook aan- en uitzetten - V), bron: codecpack.nl)

En nog een link uit de Mediaplayer Help hoe je ziet welke codecs er zijn geinstalleerd:
Hoe kan ik nagaan welke codecs op mijn computer zijn geïnstalleerd?


Als die ACM codec helemaal niet aanwezig is, kun je 'm hieronder vinden, in de Read me staat onder 'installation' hoe je 'm installeert..


http://www.free-codecs.com/Vorbis_Ogg_ACM_download.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan