Keyboard aansluiten op Tascam DP 008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loveman

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
41
Ik probeer een keyboard aan te sluiten op een Tasam DP 008 (Volgens het boekje), maar krijg geen resultaat... Als ik een toets aansla zie je een klein puntje aan een kant trillen, maar dat zouden eigenlijk 2 balkjes moeten zijn die afhankelijk van hoe hard je een toest raakt hoger gaan.

Heb met keyboard een begeleiding gemaakt en wil deze opnemen om daarna over te zetten op de computer als orkestband.

Wil ook via USB naar Keyboard een midi afspelen en opnemen op de tascam. MIDI to WAV klinkt niet goed genoeg.

Het boekje verhaald enkel over gitaar. Heb ook al in menu's van alles willen instellen, maar...

HELP!!!!!!!
 
Ook niet als je de Trim verder open zet?
Schakelaar op mic/line staan?
 
Laatst bewerkt:
Helaas... Ik heb ook de line instellinegn op high. Ik heb 2 grote jacks in het apparaat en een kleine in de audio ingang van mijn keyboard
 
Probeer eens de audio uitgang van de keyboard. (wat is type keyboard?)
 
De CTK-4000 heeft geen line out, dus neem aan dat je de phones hebt gebruikt. (Als je heir een hoofdtelefoon op aansluit is er toch wel geluid?)
Volume op de keyboard wel open (harder) gezet?
Vervolgens naar de input (A en B als je stereo wilt) en schakelaar op mic/line van de Tascam.
Bij input settings Ext.Input Line (probeer eens verschil tussel low en high) kiezen.
Vervolgens met de knoppen Input A en B TRIM de volume regelen. (Wel even twee sporen op rec zetten.)
 
Dank U... Ga het proberen... Keyboard heeft audio ingang, maar is dus niet hetzelfde als Line-in...

Ga U trucje eens proberen...
 
U moet op de keyboard de Audio UITGANG hebben. (Maar volgens mij heeft dit model ook geen audio Ingangen)
 
Kabels die je nodig hebt: Jack 6.3 mm Stereo (TRS) naar 2x 6.3 mm Jack MONO (de 6.3mm stereo jack gaat in de hoofdtelefoon output van je keyboard en de 2 mono jacks gaan in je tascam als L + R (links en rechts). Nu zou je een werkende verbining vanaf je keyboard naar je tascam moeten hebben, intern volg de aanwijzingen van BikerBill64
 
Dank voor de reactie... Ik krijg idd signaal en geluid via de hoofdtelefoon. Maar na opname hoor ik niks terug.
Hij slaat wel keurig een bestand op, maar moet nog ff uitvogelen hoe of wat met overtzetten naar pc. Hij vind bij connectie met PC nog geen audio betanden alleen een 30 sec. stukje (en dat is niet mijn lied), Dat wel speelt, maar waarbij ik niets hoor (Ja uiteraard gelui aan via speakers).

Ga vanmiddag ook nog wel even bellen met de leverancier van het apparaat...
 
Ik heb de handleiding... Ook gelezen... Zal nog wel een keer kijken. Wellicht niet goed genoeg gelezen...
Dank.
 
Mooi. Wat was het?
(Zet je status ook even op opgelost?)
 
Heeft iemand ook nog tips voor de microfoon... Ik krijg wle signaal, maar hoor niets na opname...

Heb via line (git/keyboard) ingang en die grote ronde (naam kwijt) geprobeerd... Moet ik met als bij keyboard Micro op 2 ingangen?
 
Hangt van microfoon af. (Microffon zijn bijna allemaal mono dus 1 ingang)
Als het een condensator microfoon is heb je ook een Fantoom voeding nodig.
Daarvoor gebruik je die grote ronde (zie pagina 41 van handleiding)
En ehh wel juiste spoor (ingang) opgenomen? (rec geselecteerd.)
 
Ja gedaan wat U zei... Moet wellich na opname rec. afzetten... kan ik wel wat horen. Tenminste zo werkt dat bij keyboard opnames.

Dank voor u reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan