Schokkerig beeld bij Vhs naar Mpeg 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJalv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Berichten
1
Hallo iedereen.
Ik zet, met deze hulp vraag, mij eerste schreden op een help forum, en ik hoop dan ook dat er iemand is die dit probleem herkend, en een oplossing kan aandragen.
Ik ben een hele week al bezig mijn prachtige VHS video banden van fam en vakanties over te zetten naar pc. Na een aantal banden wilde ik het resultaat eens bekijken, De eerste indruk was goed, beeld is prima, maar bij bewegende beelden werd het beeld schokkerig, b.v. als er een auto door beeld rijd, is het of hij steeds even stil staat.
Ik gebruik daarvoor een USB converteer, van Eminent, video grabber. En het programma SchowBiz DvD 2, van Arcsoft. De instelling: Video standaard Pal_B, Frame rat=25000, kleur ruimte/compressie=YUY2, uitvoeringsgrootte=720*576, kwaliteit= max. Ik neem het op als mpeg2. Als opneem PC heb ik Div laptop’s gebruikt. Van Xp Hp elitebook 8730 (speciaal voor zwaar grafisch werk), een Accer Vista en een Hp win7, allemaal met het zelfde resultaat.
Als er iemand ideeën heeft of betere instellingen weet, of ervaring heeft met dit programma, graag een reactie.
Alvast Veel dank.
 
probeer wat te spelen met videokwaliteit, je pc's zijn waarschijnlijk niet van die aard dat ze "max" aankunnen.
 
Dat ligt aan showbizz van arcsoft, dit werkt slecht.
Ik doe het met windows moviemaker of ulead video-toolbox(zit standaard op mijn pc)
Het resultaat is dan wel acceptabel maar de kwaliteit loopt wel terug in vergelijking met de originele videoband.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan