Producen --> Welk programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjantjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
32
Hey,

Ik wil gaan beginnen met wat producen, maar mijn budget is niet zo hoog. Wel wil ik gewoon legale software gebruiken, dus dan worden het kleine versies van programma's. Ik twijfel tussen:

- Cubase Elements 6 (ca. 90 euro)
- Ableton Live Intro 8 (ca. 100 euro)
- Reason Essentials (ca. 105 euro)

Ik vind het belangrijk dat ik veel audio sporen kan opnemen, met veel variërende geluidjes, en af en toe een effect erin. Ik moet er gewoon fatsoenlijke dingen mee kunnen produceren.
Ik wil voornamelijk Trance, Progressive en House produceren.
FL Studio heb ik de demo van geprobeerd, maar bevalt me niet zo goed.
Welk programma kan ik het meeste mee, en welke gaat het best werken bij mijn budget en stijl?

Ik heb hier ook nog een keyboard liggen, namelijk de Casio CTK-810. Helaas zijn de drivers van dit keyboard 32-bit en werken ze niet op mijn Windows 7 64-bit. Is hiervoor een oplossing? Zijn de drivers nodig in die programma's, of herkennen ze het keyboard al automatisch?
Mijn totale budget ligt rond de €200
 
Laatst bewerkt:
Vanwege je probleem met 32bit en 64bit software moest ik denken aan de volgende mogelijke oplossing; AVlinux. Dit is een build speciaal voor audio en video producties / creaties / mix. Schijnt van cd te draaien, is misschien leuk om eens mee te spelen, en mogelijk lost het je keyboard probleem op. Er zijn meer mogelijkheden dan je denkt met speciale builds voor audio en video!
 
Laatst bewerkt:
gebruik gewoon FL studio, ,handig voor beginners, ,niet al te moeilijk, ,mooi stabiel, ??
 
Inderdaad, zoals aymar ook al zegt FL Studio (Fruityloops), niet zo duur, makkelijk(er) en inderdaad stabiel, ook voor mensen die geen super deluxe geluidskaart hebben (Asio4All doet wonderen). De sequencer (in FL Studio "PianoRoll" genoemt) waar je de noten in speelt/aanklikt en de Playlist (waar alles samen word gevoegd en in volgorde gezet word) is ook veel overzichtelijker.
Probeer eens de demo versie op de website van imige-line en kijk eens of je het wat vind. Op youtube zijn duizenden tutorials te vinden over FL Studio, dus moeilijk kan het niet worden.

Houd er alleen wel rekening mee, als je een serieuze sound wil produceren, dat je wel degelijke VST instrumenten gebruikt (digitale/virtuele instrumenten).
Deze zijn vaak betaald (soms ook tegen hogere prijzen), maar je vind hier en daar ook wel eens goede die shareware of zelfs freeware zijn.

Tevens kan het handig zijn een MIDI keyboard aan te schaffen, zodat je niet altijd je noten met je muis hoeft in te spelen (dus stuk voor stuk aanklikken), maar dus gewoon je noten vanaf je keyboard kan opnemen (realtime midi recording).

Ableton is pas interessant als je wat bekender bent met DAW en Sequencer software. Cubase vind ik leuker als recording software en uit AVlinux komt geen vette sound uit, de soundprocessing is wat plat. Die van FL Studio is beter, maar ook nog niet zo vet als die van Ableton.

Succes en veel plezier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan