USB dvd maker (kruidvat) - graag jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninde21

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
8
Dag allen,

Met jullie tips (in een andere vraag) heb ik uiteindelijk mijn kruidvat USB DVD maker aan de praat gekregen. Ik krijg vanuit mijn Videorecorder een beeld op mijn computer scherm en geluid, dus dat is allemaal super.

Mijn VHS banden afspelen op de computer lukt dus. Echter, zodra ik op de opname-knop druk, gaat het beeld en geluid stotteren en stamelen en wordt dit op deze manier ook opgenomen.
Gewoon afspelen is dus geen probleem, maar opnemen wel.

Is dit een bekend probleem, en vooral; is er iemand die hiervoor een oplossing heeft?

Groetjes,
Petra
 
Kijk eens naar de vereiste systeemeisen, klinkt namelijk alsof de computer niet genoeg power heeft om de boel op te kunnen nemen.
 
Dank je voor je antwoord, K1pje! Fijn! Kun je me misschien nog helpen met de dubbele check? Zodat ik zeker kan zijn dat jouw idee inderdaad hetgene is waarom ik dit probleem heb?

Eens kijken..
In de handleiding van de USB dvd maker staan de volgende systeemvereisten:
1. USB: compatibel met USB 2.0 poort
2. Besturingssysteem: Windows 2000/XP/Vista/7
3. CPU: Intel Pentium 4 of hoger
4. HD: 1 GB van beschikbare ruimte op harde schijf voor installatie programma. 4 GB+ ruimte op harde schuif voor opnemen en bewerken van video's.
5. Geheugen: 256MB RAM (512MB of hoger voor het uitvoeren van bewerkingen)
6. Display: Windows-compatibel display met een resolutie van minstens 1024 x 768
7. Geluidskaart: Geluidskaart compatibel met Windows.

De informatie die ik zo kon vinden op mijn computer is alsvolgt:
1. Standaard USB, ik weet zo snel niet waar ik de 2.0 poort kan checken. Enig idee?
2. Windows XP, dus oke.
3. Waar kan ik dit vinden..? Is dit het juiste: AMD Athlon 64 processor 3500+, kloksnelheid 2.20 GHz, 1,00 GB
4. Op mijn C-schijf staat nog 88GB ruimte. Lijkt me voldoende.
5. Weet vrij zeker dat dit overeenkomt, maar ik weet niet waar ik de dubbele check kan doen? Enig idee?
Zelfde geldt voor 6 en 7.

Hoop dat je me kunt helpen! Dank je alvast!

Groetjes,
Petra
 
Het lijkt erop dat de computer sterk genoeg moet zijn om het te kunnen draaien dan. Is het opgenomen beeld ook schokkerig? Misschien dat je niet kunt opnemen en kijken tegelijk?
 
Beeld is inderdaad schokkerig en het geluid hapert. Zo neem ik het dus ook op.
Terwijl als ik gewoon kijk via het programma het prima werkt. Het is dus pas als ik opnemen klik....
Heb jij een idee hoe ik kan opnemen zonder dat ik geluid/beeld zie? Dus dat ik dat op de een of andere manier uitschakel?
 
Wat je kan onderzoeken is waar er misschien wat kracht tekort komt. Je kunt bijvoorbeeld taakbeheer openen door op ctrl+shift+esc te drukken (alle drie tegelijk indrukken) en dan onder het tabje prestaties. Gaat het processorgebruik naar de 100% en/of wordt er meer dan 1,00GB aan werkgeheugen gebruikt tijdens het opnemen?
 
Tijdens het afspelen.JPGTijdens opnemen.JPG

De processor vliegt inderdaad wel omhoog qua %. Zie bijlage. Dat zou dus inderdaad verklaren wat je zegt; dat het systeem even iets te veel op zijn vork neemt...
Hm.. enig idee hoe ik het systeem daarin kan beinvloeden? Wat kan ik doen zodat het systeem zich alleen richt op het opnemen?
 
Je kunt bepaalde processen voorrang geven, maar misschien nog beter is wat processen uit te schakelen. Een van de eerste dingen om dan uit te schakelen is de virusscanner (begeef je daarna dan alleen niet meer op het internet zolang deze uitgeschakeld is!). De virusscanner neemt namelijk redelijk wat kracht van je computer.

Advies dus: zoveel mogelijk uitschakelen waar mogelijk. En anders vrees ik dat ondanks de systeem vereisten dat de computer het toch niet trekt....
 
Nou, uiteindelijk heb ik het opgegeven. Ik krijg het niet voor elkaar.
Maar gelukkig is het me wel gelukt om mijn video recorder aan mijn dvd recorder te koppelen en op die manier mijn VHS over te zetten naar mijn harde schijf op de dvd recorder! Alsnog gedigitaliseerd dus!

Groetjes,
Petra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan