Netwerkadres verkrijgen en geen IP adres hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SteveTahnee

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
6
Vorige week heb ik een virus, Sirefef, gehad en deze bestreden. Malware heb ik later in een veilige modus gedraaid en computer weer herstart. Sindsdien heb ik op min computer geen IP adres meer en krijg de melding netwerkadres verkrijgen.

Nu heb ik heel veel topics gelezen en in mijn ogen van alles geprobeerd.

Heb Windows XP 2010, internet verbinding is bekabeld, direct naar de modem, een cisco. Ik zit bij Ziggo. Modem heb ik op diverse manieren gereset. Laptop op de kabel aangesloten en krijg hier wel internet op. Haal ik de kabel uit de desktop, dan krijg ik een bericht dat kabel niet is aangesloten.

ipconfig all.jpg

Firewall staat uit, hardware heb ik al ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart. Netbios via TCP/ip inschakelen heb ik gedaan, maar dan zet ie hem weer terug op standaard, ook na een herstart.

Moet ik windows erover heen laten gaan of heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
wat is je probleem precies?

zoals ik het nu lees heb je als je de kabel aansluit internet en als je de kabel eruit haalt geen internet?
en je zit nu te internetten via je telefoon? als ik de screenshot zo zie?
 
wat is je probleem precies?

zoals ik het nu lees heb je als je de kabel aansluit internet en als je de kabel eruit haalt geen internet?
en je zit nu te internetten via je telefoon? als ik de screenshot zo zie?

Ik heb geen internet met kabel, wel geeft de computer aan als ik de kabel eruit haal. Dus moet er toch een verbinding zijn. Lijkt mij
 
Ik heb geen internet met kabel, wel geeft de computer aan als ik de kabel eruit haal. Dus moet er toch een verbinding zijn. Lijkt mij

Laptop op de kabel aangesloten en krijg hier wel internet op? maar zoals mik al gezegd heeft probeer die fix even :) verder kun je altijd nog (als je de drivers achter de hand hebt) je adapter verwijderen inclusief driver en opnieuw installeren kijken of het dan weer werkt..
 
Hoi,
Welkom op Helpmij
probeer de volgende fix uit die hieronder op de website staat:
http://support.microsoft.com/kb/811259/nl
Hoi Mik,

Bedankt voor de welkom en tip. Nu ben ik bezig met de link en zit ik te kijken in apparaatbeheer, en heb verborgen apparaten weergeven aangeklikt.

Nu zie ik een foutmelding bij NetBios over Tcpip, zie screenshot. Nu durf ik niet alles direct ongedaan te maken(slechte ervaring mee gehad) en opnieuw op starten, dus mijn vraag is wat ik hiermee moet doen. Alvast bedankt voor de tip en ook de andere die hebben gereageerd.
Netbios over Tcpip.jpg
 
Hoi Mik,
Bedankt weer voor de reactie.
Nu heb ik sfc /scannow gedaan en computer geeft direct een foutcode aan. Er kan geen controle uitgevoerd worden. Foutcode is 0x000006ba = De Rpc server is niet beschikbaar.

Nu heb ik gekeken in het beheren van deze computer onder Service en Toepassingen en Service, daar staat ie op automatisch.
Verder kom ik niet en eerlijk gezegd snap ik het ook niet meer. Niet dat ik dat al deed ;).

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/153015-sfc-scannow-lukt-niet , deze heb ik ook al geprobeerd, maar helaas lukt het niet bij mij.


Iemand nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie, ben 2 dagen off-line geweest.
Als ik het juist inschat heb je wss geen ervaring met de register editor, het kan n.l. een foutje in het register zijn.
Fix for System File Checker Error 0x000006ba RPC Server Is Unavailable
© Ramesh Srinivasan | Windows XP | 7th May 2009

When you attempt to run the System File Checker (sfc.exe /scannow command) to restore missing or corrupted system files, the following error message may be seen:

Windows File Protection could not be initiate a scan of protected system files.
The specific code is 0x000006ba [The RPC Server is unavailable.]
This happens if the Windows File Protection (WFP) is disabled in the registry.
Editor’s Note: If you’ve used nLite to build custom Windows installation package, you may have enabled the Disable SFC (File Protection) checkbox, which disables WFP and the System File Checker.



Enable the System File Checker
Use the following steps to re-enable WFP.

1. Click Start, Run. Type Regedit.exe and press ENTER.

2. Navigate to the following branch:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon
3. Double-click SFCDisable and set its Value data to 0

4. Exit the Registry Editor and restart Windows.

Registry Fix
Ik zet je de link erbij zodat je evt. de fix die er nog onder staat kunt downloaden, die doet dat dan voor jou zodat je niet het register in hoeft.
Maak wel eerst een systeemherstelpunt voordat je begint!
http://www.winhelponline.com/blog/fix-sfc-error-0x000006ba-rpc-unavailable/
 
Laatst bewerkt:
Beste Mik,

Bedankt voor de tips.
Ik heb de scan SFC /scannow uitgevoerd. Ging niet geheel vlekkeloos, want hij pakte regelmatig onderdelen van service pack 3 niet. Ik heb de bestanden op de c schijf gezet en systeem laten zoeken op de c schijf(via regedit, dan de sourcepath veranderd).

Ik kan de cbs log niet vinden. Dien ik nu gewoon alles te herinstalleren?

Groeten,
Steve
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Ik heb de scan uitgevoerd en voordat ik deze scan heb gedaan, heb ik de bestanden naar de c schijf gekopieerd, de source bestanden heb ik op c gezet en de computer herstart. Tijdens de scan kreeg ik regelmatig een melding dat er geen bestanden gevonden konden worden en kon alleen op annuleren drukken. Gaf dan aan dat ik de verkeerde windows cd erin had gezet. Maar waarom haalt hij het van de cd af terwijl ik heb verwezen naar de c-schijf.
Na de scan kon ik ook geen cbs.log vinden. Heb door heel Windows gezocht en ook in uitvoeren een opdracht gegeven. Helaas geen resultaat.

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\WINDOWS>findstr /c: "[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log > sfcdetails.txt
FINDSTR: er ontbreekt een argument na /c
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\WINDOWS>findstr /c: "[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log > sfcdetails.txt
FINDSTR: er ontbreekt een argument na /c

C:\WINDOWS>findstr c: "[SR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log > sfcdetails.txt
FINDSTR: kan [SR] niet openen
FINDSTR: kan C:\WINDOWS\logs\cbs\cbs.log niet openen

C:\WINDOWS>
 
Hoi,
je originele Windows cd is er een zonder service pack, vandaar dat hij aangeeft dat je cd niet juist is.
Naar ik aanneem heb je inmiddels SP3 op je pc dus vandaar dat 'ie die melding geeft.
Jammer dat je geen geslipstreamde cd hebt anders was her wel gelukt.
Ik zeg het niet vlug, maar om van alle ellende af te zijn zou ik een herinstallatie overwegen.
Het is even wat werk maar dan heb je wel weer een schone en snelle pc.
Als je dat besluit, zorg dat je alle belangrijke data backupt en dan geef ik je wel de links v.d. servicepacks, zodat je niet alle losse updates hoeft te downloaden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan