(re)mix maken. Welk programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
526
hallo!
Ik ben al een tijdje bezig met eigen songs maken met FL Studio 10 (ben er niet goed in), maar ik dacht: Laat ik eens wat remixen gaan maken!
Welk programma kan ik het beste gebruiken voor remixen? FL of Magix music maker?

En dan nog iets. Ik ben ook van plan om wat te gaan mixen, maar ik heb werkelijk geen idee welk programma ik daarvoor moet gebruiken? Het liefst geen gratis prut.
Weet iemand hier iets voor?

Alvast bedankt!!
 
Beste TS,
Hoe wil je gaan remixen, wil je 2 nummers samenvoegen (mash up), wil je een bestaand nummer, een andere beat, melodie of iets dergelijks in maken?
Remixen is en de mond van het "gewonere" volk (no ofence), heel makkelijk gezegt, maar voor een studio technicus/producer heb je heel veel mogelijkheden van het woord "remixen"

Ik doe een beetje werk voor je:
Voor 2 nummers samenvoegen, gebruik een DJ programma met live record (Virtual DJ) en mix de nummers "live", dus niet wijzigbaar bij een foutje bedankt, of gebruik cool edit pro, of een betere variant: Cubase 5. Hierin kun je de 2 nummers in plakken, op de juiste posities zetten, bewerken etc.

Wil je een bestaand nummer veranderen in beat, melodie etc (zelf maken), dan is FL Studio een goede optie.
 
Beste TS,
Hoe wil je gaan remixen, wil je 2 nummers samenvoegen (mash up), wil je een bestaand nummer, een andere beat, melodie of iets dergelijks in maken?
Remixen is en de mond van het "gewonere" volk (no ofence), heel makkelijk gezegt, maar voor een studio technicus/producer heb je heel veel mogelijkheden van het woord "remixen"

Ik doe een beetje werk voor je:
Voor 2 nummers samenvoegen, gebruik een DJ programma met live record (Virtual DJ) en mix de nummers "live", dus niet wijzigbaar bij een foutje bedankt, of gebruik cool edit pro, of een betere variant: Cubase 5. Hierin kun je de 2 nummers in plakken, op de juiste posities zetten, bewerken etc.

Wil je een bestaand nummer veranderen in beat, melodie etc (zelf maken), dan is FL Studio een goede optie.

Kun je met Cubase 5 bestaande liedjes invoegen en dan de beat, melodie etc. veranderen?
 
Kun je met Cubase 5 bestaande liedjes invoegen en dan de beat, melodie etc. veranderen?

Cubase 5 heeft de mogelijkheid om op kleine schaal instrumenten weg te halen uit een nummer zodat je zelf een ander instrument o.i.d. kan invoegen, Let wel op, plugins die dit kunnen kosten vaak een hoop geld of kunnen toch niet helemaal aan de verwachtingen voldoen, want in principe is het niet mogeliijk om een nummer uit-elkaar te halen en dan opnieuw in elkaar te zetten. Dan zul je bijvoorbeeld de losse sporen van de eigenaar van het liedje moeten krijgen of kopen.

Met FL Studio kun je bijvoorbeeld een midi bestand van een bepaald nummer wel helemaal veranderen omdat het namelijk uit losse onderdelen bestaat, dan is het aan jou om het weer te laten klinken als een nummer omdat je zelf de instrumenten moet toevoegen in het programma.
 
ok bedankt.
Ik denk dat ik met FL Studio 10 blijf werken, omdat het, denk ik, toch wat beter is als Cubase, en het scheelt mij weer wat geld.
Nou heb ik nog 1 vraag: Is er ook een programma om alleen de stem van een liedje in FL studio te zetten? Zo ja, hoe moet ik dat doen?

Gr,
Robbert Kuiper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan