Installatie updates mislukken steeds weer; oplossing mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodpecker1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
14
Mijn probleem is zeker niet nieuw: de antwoorden/oplossingen bij (vrijwel) identieke eerdere vragen hebben mij nog niet geholpen; ik neem aan iets verkeerd te doen, maar wat?
Heb op mijn pc van 2005 nog steeds XP/SP3 (zgn. OEM-versie); op de lijst van in de loop der jaren geinstalleeerde programma's en updates staat een gigantische rij updates voor Windows-onderdelen. Mijn probleem nu betreft hoofdzakelijk de recente updates voor Office 2007, t.w.
-KB2553090 voor mo 2007-systeem -- KB2596843 voor mo/powerpoint 2007 -- KB972581 voor mo 2007-systeem -- KB2539530 voor mo 2007-systeem -- KB 2596785 voor mo 2007 suites -- KB2584063 voor mo 2007 systeem;
deze 6 updates worden alle als mislukte installaties teruggerapporteerd en blijven vervolgens bij herhaling zich opdringen. Tussentijds worden sommige aangeboden updates wel geinstalleerd.....
de mislukte installaties zijn uitgeprobeerd zowel via automatisch als handmatig (geavanceerd)
De achterliggend foutcode blijkt 0X80070057.
De eerder bedoelde rij updates bestaat o.a. uit updates voor Office-XP; Word 2002; Office PowerPoint viewer 2007 en Office 2010.
Is het wel in orde: al die jaartallen? Heb ik wel updates voor Office 2007 nodig?
Ik heb geen Power Point, maar wel indertijd PP-viewer geinstalleerd.
Kan iemand mij enige helderheid verschaffen zodat ik dit kan oplossen.
De vraagstelling is erg lang geworden....kon mischien met minder info?
 
Windows installaties hebben een beperkte levensduur. Drie jaar zonder herinstallatie is al heel veel. Misschien moet je een keer de harde schijf formatteren en alles opnieuw installeren? Dat duurt een paar uren, en dan ben je klaar. Het is maar een voorstel.
 
Hoi,
bovenstaand antwoord zou ik zeker niet aanraden, hoogstens het deïnstalleren en herinstalleren van Office 2007 waar je de problemen mee hebt (na backup van al je docs en andere office bestanden).
Maar ik denk dat er wel andere oplossingen mogelijk zijn, alleen heb ik nu ff de tijd niet om die op te zoeken.
Voor een paar niet geïnstalleerde updates zou ik mijn pc niet gaan herinstalleren.
Drie jaar zonder herinstallatie is al heel veel
is natuurlijk, met alle respect, een fabeltje.
Bij mij draait in een dualboot XpProSp3 al 5 jaar zonder problemen, auto-update staat sowieso altijd uit (ook onder Win 7) omdat ik updates zelf uitzoek of niet. Nog nooit problemen gehad.
Ik zou echt niet weten waarom iemand iedere 3 jaar zijn OS zou moeten herinstalleren.
Je zou die mislukte updates voorlopig uit kunnen zetten totdat we de oplossing gevonden hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan