Een programma op twee computers laten werken met hetzelfe opslagbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

esjendal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Berichten
2
Hallo forumleden,

Ik heb de vrijwillige opdracht aangenomen om twee computers aan elkaar te koppelen.

Het gaat hier om het systeem van mijn vereniging.

Dit programma moet op twee computers tegelijkertijd draaien en toch van hetzelfde database-bestand gebruik kunnen maken.
Dus het programma op de eerste computer moet kunnen werken met het programma op de tweede computer.

De opdrachtgever heeft het liefst dat de twee computers via het netwerk van de vereniging met elkaar verbonden zijn.

Hebben jullie tips voor deze opdracht en wat is volgens jullie de beste maniet van aanpak.

Mocht dit niet mogelijk zijn via het netwerk van de vereniging, dan zou de vereniging mogelijk een server willen kopen. Maar we willen eerst de mogelijkheden met het netwerk aangaan.

M.v.g.
Jordy Esschendal
 
Laatst bewerkt:
En hoe is een server anders dan de computers dan? Ik kan geen enkele reden bedenken waarom het niet zou kunnen, mits de programma's er mee om kunnen gaan
 
Het gaat erom dat het met een server wat makkelijker zou zijn, maar aangezien een server niet goedkoop is wil de vereniging het liever via het netwerk doen.

Mijn vraag was dus of iemand tips heeft om het programma te kunnen gebruiken op twee computers, maar dan zo dat de twee computers hetzelfde database/opslagbestand kunnen gebruiken.

M.v.g.
Jordy Esschendal
 
Laatst bewerkt:
Met deze informatie kunnen we nog steeds moeilijk advies geven. Wat voor informatie moet gedeeld worden? wat moet er eigenlijk gedaan worden? Databases zijn bijna per definitie geschikt om door vele sources benaderd te worden dus dat lijkt me geen probleem. Kun het niet via een webinterface? dan ben je eigenlijk meteen klaar.

Een server kan niets meer dan een "gewone" PC, behalve dat de hardware is toegespitst op andere dingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan