Delen 2x (bekabeld) LAN via WIFI verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

VoidLearn

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2011
Berichten
13
Hallo Allemaal,

Ik heb een PC met een WIFI adpter (54 mbps) en 2 netwerk kaarten. Deze PC wil ik gaan gebruiken om een UGV (unmanned ground vehicle) aan te sturen.

Alle communicatie verloopt via de WIFI verbinding (met een server). Ik wil ook kunnen communiceren met twee microcontrolles die op de netwerkaansluitingen zijn aangesloten.

Ik heb wat vooronderzoek gedaan en lees veel over ICS (intenet connection sharing) en een network bridge. Ik heb beide manieren getest maar tot nu toe zonder succes.

Misschien kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.
 
Loopt de communicatie over IP of direct over ethernet? Hoe probeer je de andere controllers te bereiken? In principe kun je al de drie controllers selecteren en op "bridge" drukken. Ze kunnen dan direct communiceren. Dat wil echter ook zeggen dat services die je mogelijk gedefinieerd hebt niet door je computer gaan, tenzij je je computer bij het adres aanspreekt.

Laat dus ook even weten hoe en wat op welk niveau met elkaar hoort te praten want "hij doet het niet" is moeilijk te beantwoorden. Ik heb lan-wireless bridging in het verleden vaak toegepast en het werkt doorgaans prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan