Wat heb ik nodig? Switch/hub of router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
28
Ik heb thuis de volgende situatie

ISRA punt -> NEtGEAR DGN 3500 (modem/router) -> cat 5e kabel naar ethernetstekkerdoos woonkamer in de muur -> losse cat 5e kabel vanuit stekkerdoos naar PS3.

Nu wil ik mijn satellietontvanger die naast de PS3 ook bedraad aansluiten op internet.

Wat heb ik nodig bij de ethernetstekkerdoos in de woonkamer om daar 2 internetkabels aan te sluiten op de ps3 en sat.box en er voor te zorgen dat ze ook allebei tegelijk kunnen op internet kunnen.
 
router..... iets dat gewoon een internet ingang heeft en meerdere internet uitgangen..... een router
 
gezien mijn PS3 HD streaming is een gigabit router wel handig. Routers zijn duurder dan een een switch vandaar de vraag of een switch ook een optie zou zijn of kan dan niet in deze?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
doe een gigabit switch, geen configuratie nodig, keuze tussen 5- of 8 poorts en meer!
Heb er zelf ook een, werkt perfect! Als je er weer 'n router achterzet moet je weer gaan configureren e.d.
Maak het jezelf makkelijk. Koop wel een goede (metalen behuizing) kom je vanzelf wss bij Netgear uit.
Succes.
@nestles
denk eens goed na voordat je adviezen geeft!
 
Laatst bewerkt:
De Netgear DGN 3500 is idd modem/ router in 1.

Maar een giga switch aansluiten op de stekker in de muur woonkamer en vanuit de siwtch 2 kabel naar de PS3 en sat.box kan dus prima? Dat gaat niet botsen als ik zowel de PS3 als sat.box aanb heb staan.(niet dat je allebei tegelijk kunt kijken maar toch)
 
Als het goed is geen conflicten, zelf heb ik een sat ontvanger en een smart tv aangesloten op de 8 poorts switch, daar komt in de toekomst nog meer apparatuur bij.
NetGear-8-Port-10-10-1000Mbps-Switch-(GS108P).jpg
 
Ok, duidelijk. Ik zou met een 4 poorts meer dan genoeg hebben.

Vraag me trouwens wel af wat het verschil is tussen de Netgear Prosafe GS105 en de prosafe plus. Behalve de prijs dan.
 
Dat zou ik ff niet weten, zou het op moeten zoeken, zelf heb ik de GS108.
Je hebt ook switches die je wél kunt configureren, dat kan het prijsverschil verklaren op je vorige vraag.
 
Laatst bewerkt:
@vanschagen: welk type? zal geen gigabit zijn of wel?

wat kun je evt configuren aan die dingen?
 
De switches die je kunt configureren zijn voor professioneel gebruik bedoeld en zijn ook niet te betalen.
Aan een gewone switch kun je niets configureren en is ook niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan