film van mijn laptop op tv bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

madhankey

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
13
Hallo ,
ik heb een samsung tv en homecinemaset .
Het gaat om de ht-d6750w.
Deze heeft een draadloze wifi.
Wanneer ik de boel aanzet ziet hij mijn pc wel maar hoe kom ik in de mappen waar mijn films staan?
Hij speelt wel het voorbeeld filmpje af in hd maar de filmbestanden ziet hij niet.
Moet ik die verplaatsen of het bestand omzetten?
Alvast bedankt
 
Afhankelijk van welk bestandsformaten je tv kan afspelen. en dat terzijde.
Vermoedelijk kan hij maar 1 map uitlezen op je pc. Dat is de map mijn documenten. Of het moet in te stellen zijn op je toestel naar andere mappen uit te wijken.
Je moet windows ook wel zo instellen dat hij de media gaat delen op je netwerk.
 
Afhankelijk van welk bestandsformaten je tv kan afspelen. en dat terzijde.
Vermoedelijk kan hij maar 1 map uitlezen op je pc. Dat is de map mijn documenten. Of het moet in te stellen zijn op je toestel naar andere mappen uit te wijken.
Je moet windows ook wel zo instellen dat hij de media gaat delen op je netwerk.

Nee, dat werkt bij Samsung iets anders en wel middels Allshare.

@Madhankey : heb je al eens rustig het e.e.a. bestudeerd en dan met name het Allshare gebeuren? Vanzelf gaat het idd. niet, je zal je er héél even in moeten verdiepen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb ook al geprobeerd om met een hdmi kabel te werken maar dat lukt ook niet.
Hoe stel ik dat in
 
@Madhankey : Niet met HDMI kabel, gewoon via je netwerk, zie mijn vorige bericht.

Je koopt een allemachtig mooi stuk geavanceerde technologie (die Samsung TV) maar heb je ook de moeite genomen om het e.e.a. qua handleiding (AllShare) even door te lezen? Ik geef je een hint (zie bijlage) In de screendump zie je het startschermpje van Samsungs AllShare (op mijn computer)
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 281
Laatst bewerkt:
Om het nog even samen te vatten:

je sluit je home cinemaset middels hdmi en optioneel met een optische kabel op je tv aan en je tv neem je op in je netwerk. Allshare doet de rest. Wel even de manual van Allshare rustig doorlezen of, als je daar geen zin in hebt, Allshare starten en even wat rondklikken (zoals ik ook heb gedaan omdat ik geen trek had om de manual helemaal door te akkeren). Met wat rondklikken en gezond verstand kom je binnen Allshare waar je wilt wezen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan