IP adres kan niet vernieuwd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

armin32

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Berichten
3
Hallo,
Sinds vorige week zit ik met een probleem. Ik heb toen een virus gehad op mijn pc, met veel moeite eraf gekregen maar sindsdien werkt mijn internet niet meer. Ik heb een windows XP(3) met een modem van ziggo met draad. computer herkent de internetverbinding wel maar er komt een gele driehoek met een uitroepteken bij status van de verbinding. in de verbinding status staat dan: 'beperkte of geen verbindsmogelijkheden. u hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen'. als ik op details druk staat er bij ip-adres en subnetmasker 0.0.0.0. ik heb al geprobeerd om via uitvoeren ipconfig / renew of release te doen release werkt wel maar bij renew krijg ik de volgende melding: 'er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding ( de RPC-server is niet beschikbaar).
wat ik ook doe verder dan dit kom ik niet..
graag hoor ik van jullie een antwoord om samen dit probleem op te lossen
alvast bedankt
Armin
 
Kijk eens of je DHCP server aan staat op de server.. en herstart je pc eens dit helpt meestal.
 
Beste Armin32

Ik raad je aan om de PC (wel eerst Windows afsluiten), modem én router uit te doen door de stekker uit het stopcontact te halen, 15 seconden te wachten en deze weer in het stopcontact te doen. Wacht 15 minuten en zet de PC weer aan door de Aan/Uit-knop. Zijn de problemen nu opgelost?
 
Beste Joey9 en Nicj56, heb de pc, modem en router meerdere malen opnieuw opgestart. dit helpt niet. Nicj56 waar kan ik dat dhcp server aan zetten?
volgens mij is het probleem dat mijn pc nu geen IP-adres meer heeft na die virus. omdat er 0.0.0.0 staat.
iemand anders met een alternatief?
alvast bedankt :thumb:
 
net gecheckt en hij staat aan. als ik ipconfig /all intyp bij uitvoeren krijg ik dit, misschien maakt dit het wat makkelijker?
foto.jpg
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan