stem bovenop een filmpje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Protput

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Berichten
23
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan om mijn vriendin ten huwelijk te vragen aan de hand van een filmpje die wordt afgespeeld in de bioscoop.
In het filmpje vraag ik haar hand aan haar vader enzo.
Ik ga dit filmen in HD en wat monteren met muziek.

Nadien zal Urbanus daar zijn stem opzetten (hij zal zo een beetje de verhaalstem zijn op het filmpje, zoals bij een trailer van een film).

Ik weet echter niet op welke manier er een stem kan gezet worden op een filmpje.

Ik stelde voor om op voorhand mp3's op te nemen, maar dat wil hij niet. Hij praat liever terwijl hij de film ziet, en dat dit dan wordt opgenomen. Dit kan in een echte studio, maar volgens mij kost dit dan heel veel geld.

Kan dit op een andere manier ook?

Alvast bedankt!!
 
dus je wil dat hij opneemt de film met het geluid van zijn stem? leuk idee trouwens
 
Ja, dus Urbanus bekijkt de film die al volledig klaar is, en spreekt dan 'ergens' commentaren in.
Die commentaren moeten dan op de film staan.

vb: de film start en Urbanus zegt: "Dit is een verhaal over echte liefde".

Eigelijk maken we dan een audiobestand met de lengte van de film, die we dan op de film monteren, of zoiets?
 
Vaak kun je met software waarmee je je film monteert (dus met de muziek) ook een audio spoor opnemen.
Maar hangt er natuurlijk vanaf welk software je gebruikt.
Of anders even met een audio recorder (zijn zelf mp3 spelers die kunnen opnemen) zijn commentaar opnemen terwijl hij kijkt en later in monteren.

En ja. Leuk idee. :thumb:
 
Heb je toevallig een Mac of een iPad

Daar zit of kan iMovie op

Daarbij is dat heel makkelijk (en het kan met een goeie ingebouwden microfoon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan