Desktop en laptop zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Berichten
1.013
Mijn laptop is draadloos verbonden met mijn router (FRITZ!Box Fon WLAN 7340). Nu heb ik deze laptop d.m.v. een LAN-kabel met mijn desktop verbonden en zo de internetverbinding van de laptop met de desktop gedeeld. Dat werkt goed, maar nu wil ik hier ook netwerk van maken. Bij de laptop staat echter alleen de computernaam van de laptop zelf in het netwerk en bij de desktop hetzelfde. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat er één netwerk is met twee computers en niet twee netwerken met één computer?

De laptop en desktop draaien respectievelijk op Windows 7 Professional SP1 x86 en Windows 7 Ultimate SP1 x86.
 
Gebruik je ICS of heb je de twee netwerkadapters gebridged? Als ze gebridged zijn zou het moeten werken.
 
Bedankt voor de hulp, wapier en dennisdennis12.
Ik neem aan dat je met ICS, Internet Connection Sharing bedoelt? Zoja, ja, daar heb ik gebruik van gemaakt.

Als het op deze manier niet zal werken, zal ik een switch proberen.
 
Laatst bewerkt:
Het zou met bridging ook moeten gaan hoor. Je kunt twee kaarten "bridgen" door ze allebei te selecteren in het netwerk centrum rechtermuisclick en dan "bridge" (weet niet of er een nederlandse term voor is)
 
Als het op deze manier niet zal werken, zal ik een switch proberen.
g.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan