Video in negatiefbeeld omzetten naar normaal beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartDB

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
25
Ik heb op mijn pc een 3GP bestand staan dat gemaakt is met een gsm.
Dit filmpje is opgenomen met een "special effect", namelijk in negatiefbeeld.

Is er een mogelijkheid om dit om te zetten naar een normaal kleurenbeeld?
Bestaat er een programma dat dit kan?
 
@mcfreak,

Dit soort antwoorden zitten we niet op te wachten. Men stelt niet voor niets een vraag op het forum.
 
Laatst bewerkt:
sorry..
heb wat gezocht(met mijn eigen tip :D) en vond dit:

De software van de filmscanner zorgt zelf voor het omzetten van het negatief naar een positiefbeeld. Maar werk je met een fototoestel, dan moet je de reversal zelf doen. Je moet het beeld negatief maken (donker wordt helder), maar ook de kleuren moet je complementeren (in Photoshop kleurtoon selecteren (control-U) en de fase 180° verschuiven). Als laatste stap moet je de niveau's aanpassen (shift-control-L).

weet niet of je er iets aan hebt maar ik weet niet van foto's bewerken :eek:

als er dingen ontbreken is hier de link:http://pics.idemdito.org/computer/negatief.htm
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie mcfreak.

Wat foto's betreft heb ik hier wel iets aan, maar in mijn geval gaat het om een digitaal videofragment.

google is je beste vriend...

Ik heb natuurlijk al gezocht via google om mijn probleem op te lossen, maar tevergeefs.
Daarom via deze weg...
 
windows movie maker en andere videobewerking programma hebben een functie om normaal naar negatief te krijgen,
mischien werkt het ook andersom?
heb nu geen tijd om het uit te zoeken dus doe je best :D
 
Dat kan met Bigasoft total video converter, is soms gratis bij giveawayoftheday, gaat perfect.PrtScr capture.jpg
 
Met windows movie maker gaat het niet.

Met bigasoft is het wel gelukt. :) Dit programmaatje is zeer makkelijk in gebruik met vele functies.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan