harde schijf extern netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marbo2

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
170
Is het mogelijk om een externe harde schijf in een netwerk van een vriend te hangen en dat ik deze via mijn pc kan benaderen?
Wil hem dan wel zo beveiligen dat die vriend en externen deze niet in kunnen zien.
Reden waarom ik dit wil is omdat ik nu mijn foto's, films e.d. op 2 externe harde schijven thuis heb liggen, maar als er een keer iets gebeurd ben ik alles kwijt.

Indien het antwoord ja is, hoe kan ik dit dan aanpakken?
 
Je zou dan een NAS kunnen kopen, daar een wachtwoord op zetten en dan een account maken, waarvan alleen jij het wachtwoord hebt. Hoe je dit doet verschilt per merk/type. Vaak zit er ook wel een programmaatje bij dat dat voor je doet.
 
Het is zuiniger dan dat je daar een pc 24/7 aan hebt staan... Kan je niet net zo goed een extra harde schijf kopen en daar een encryptie op zetten?
 
Nee, met dat bedoel ik gewoon de goedkoopste externe harde schijf die je kan vinden. Daar zet je dan een encryptie op.
 
Nu voel ik een blond moment opkomen, waar plaats ik deze harde schijf met encryptie dan?
 
Gheghe... Waar je maar wilt, wat mij part plak je 'm onder je container (wel zorgen dat 'ie enorm goed vastzit dan... :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan