Realtek High Definition Audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danderend

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2012
Berichten
8
Beste allemaal,

Ik ben dj, en gebruik dus boxen via mijn pc. Alleen opeens deden de boxen van mijn pc via een versterker het niet meer, het ligt niet aan de versterker want die doet het met mijn ipod wel gewoon. Ik denk dat dit met mijn geluidsstuurprogramma Realtek te maken heeft. Iemand een oplossing?

Groetjes
 
heb je gekeken in de rechteronderhoek? daar staat een volumeknop dubbelklik daarop en dan kom je in het audiocentrum. daar kan onder andere staan hoe je geluid wilt horen...
hier moet je even kijken of er koptelefoon staat of iets anders dan je versterker... dat moet je dan veranderen in je versterker
 
heb je gekeken in de rechteronderhoek? daar staat een volumeknop dubbelklik daarop en dan kom je in het audiocentrum. daar kan onder andere staan hoe je geluid wilt horen...
hier moet je even kijken of er koptelefoon staat of iets anders dan je versterker... dat moet je dan veranderen in je versterker

Ja natuurlijk, daar ligt 't niet aan, volume staat op ze max en doet niks...
 
Plaats eens een afbeelding van die audiocentrum(tabbladen).
Apparaatbeheer ook al geïnspecteerd?
 
Hoe is het er nu mee?
 
ik heb een antwoord gegeven maar TS begrijpt me verkeerd.. met het klikken op dat audioding rechtsonderin kun je in een audio menu komen. Meneer hier denkt dat ik bedoel dat zijn volume niet aanstaat
 
Ik snap het niet meer mensen, ik ga hem vanmiddag even wegbrengen denk ik, tenzij jullie weten hoe je de realtek herinstalleert.
 
Pas eerst eens systeemherstel toe. Dat scheelt misschien een hoop relatieve moeite.
Anders via config. scherm/apparaatbeheer/Besturing voor geluid, video en spelletjes/Realtek/r.muisknop: installatie ongedaan maken.

computer opnieuw opstarten en dan krijg je install venster.
 
Zal het gaan doen als ik thuis ben, kan het ook niet zo zijn dat ik mijn geluid heb opgeblazen?
 
Op zich begrijp ik de configuratie van je geluid (boxen/versterker/pc) niet helemaal, maar ben puur afgegaan op de storing.
Geluid opgeblazen is ook vrij algemeen: je bedoelt waarschijnlijk een defecte geluidschip/-kaart. Het kan ook zijn dat de ingang op de versterker defect is.
Gebruik je voor de iPod een andere ingang? Speel hier anders eens mee.
 
wat chopra zegt... probeer die andere ingang.. ik neem aan dat je nog zo'n mooie 2002 versterker hebt... anders probeer eens alles opnieuw in te stellen...
 
Licht echt niet aan de versterker, want mijn computer doet 't ook niet met oortjes & andere boxen, dus denk dat het echt aan m'n geluidskaart licht.
 
of je moederboard als je daar je stekkertjes ook wel es insteekt...

Ligt schrjif je niet met een 'ch'
 
ja... een laptop zit de geluidskaart waarschijnlijk in het moederboard gebouwd... een desktop heeft dat meestal ook maar daarin kan ook een alternative geluidskaart in worden geplaatst....

alsje bijv meerdere poorten gebruikt doet hij het niet goed op je laptop
 
Pas eerst eens systeemherstel toe. Dat scheelt misschien een hoop relatieve moeite.
Anders via config. scherm/apparaatbeheer/Besturing voor geluid, video en spelletjes/Realtek/r.muisknop: installatie ongedaan maken.

computer opnieuw opstarten en dan krijg je install venster.
Ik heb die installatie ongedaan maken gedaan, maar dat werkte niet... Maar hoe doe je systeem herstel?
 
Dat is zeer basic. Google even op systeemherstel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan