Screencapture Camtasia is onscherp in AVID en Pinnacle studio

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansvaessen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
3
Een probleem waar ik al een tijdje mee zit te worstelen:

Als ik een screencapture doe met camtasia is die op zich helemaal prima en haarscherp. Importeer ik die vervolgens in Pinnacle of AVID studio dan is het beeld echter ineens heel onscherp. Heb allerlei outputs geprobeerd, van mp4 tot avi; met allerlei codec's maar ik kom er NIET uit...

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk te maken zou hebben met 'andere beeldlijnen' oid, maar dat bericht kan ik niet meer terugvinden.

Wie o wie kan me hiermee helpen??

Met dank!
Hans
 
Ik denk dat het meer het probleem is dat de webcam (?) niet goed gefocust is. Heb je dat gecontroleerd? Probeer anders een onscherpmasker eroverheen te gooien, zodat het toch nog scherp wordt.
 
Dank voor je snelle reactie. Maar misschien was ik niet duidelijk: er is geen sprake van een webcam.

Ik neem handelingen in de software op met Camtasia en exporteer van daar uit naar avi of enig ander format. Ik heb dan dus een film met opname van de handelingen die ik in het uit te leggen programma doe.

Als ik dat bestand 'los' afspeel ziet het er haarscherp uit. Open ik het echter in AVID of pinnacle dan is het, als het ware, op lage bandbreedte. Zwaar onscherp dus. Terwijl de 'bron' wèl scherp is.
 
bedoel je onder het werken met AVID/Pinnacle. of het gerenderde bestand?

probeer hem eens te renderen met de juiste instellingen (fps, 16:9, bitrate etc. etc.)
 
Je moet er wel voor zorgen dat de screencap hetzelfde formaat heeft (HxB, in pixels) als de projekt instellingen in Avid/Pinnacle. Ook bij het renderen moet je die afmetingen aanhouden, anders kan het beeld er inderdaad onscherp uitzien.
 
De onscherpte is al aanwezig vóór het renderen; dus zelfs in het preview-scherm in AVID. AVID neemt vanzelf de instellingen van de input over (gesteld dat er geen andere fragmenten gebruikt werden). Na renderen is eea inderdaad óók geblurred.

Ik vermoed de oorzaak ergens in de codec. Het zou geweldig zijn als iemand met pinnacle of avid, en verstand van codecs het eens zou willen proberen. Er is van Camtasia (op zich een gewledig handig programma) een trial-versie.

Of, laat ik de vraag omkeren: is er iemand die met deze combinatie werkt die het wèl goed geimporteerd krijgt?? Met welke codec en exporttype werk je dan in camtasia?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan