3 pc in netwerk 1 maar bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

standalone

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Berichten
38
Ik heb 3 laptops in ons draadloze netwerk geinstalleerd.
Alle drie zijn zichtbaar onder netwerk er is er echter maar één toegankelijk bij de andere drie komt deze foutmelding:
\\Computernaam is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
Aanmeldingsfout:gebruikersaccountbeperking.
Op alle pc's heb ik administrator rechten en alle drie de pc's kunnen naar elkaar pingen.
Wat moet ik nu doen zodat ze alledrie toegankelijk worden?
 
Je moet in de computers instellen dat ze hun bestanden/printers delen met of zonder wachtwoord. Heb je Windows 7?
 
Ja op alle drie de pc's windows 7 en bestands en printerdeling zijn ingeschakeld
In windows firewall via geavanceerd een nieuwe regel gemaakt bij binnenkomende verbindingen voor
lokale ip adressen van de laptops.

Ben inmiddels wel een stap verder; twee pc's zien elkaar nu, het lag aan de netwerkdetectie. Op één pc
echter blijft deze terugspringen naar uitgeschakeld.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Zet al je pc's op het type thuisnetwerk. Dan werkt het wel.;) Allemaal Win7 Maak een thuisgroep op een pc;). Controleer of je aleemaal de zelfde Werkgroep hebt.
 
Was het maar zo simpel, natuurlijk hebben ze allemaal dezelfde werkgroep naam en staan ze op thuisnetwerk maar die ene pc geeft de melding kan niet in een thuisnetwerk worden opgenomen. Dat komt dus door die netwerkdetectie die terugspringt op uitgeschakeld.
 
Hallo,

Heb jij dan wel het netwerktype Thuis geselecteerd, want ik denk dat hij bij jou nu op Openbaar staat.
 
Hebben de gebruikersaccounts die je gebruikt wel een wachtwoord ingesteld? Zonder wachtwoord is een netwerk share benaderen volgens mij niet mogelijk.
 
Alles staat op alle drie de pc's voor het thuisnetwerk hetzelfde ingesteld.
Het probleem zit hem echt in die terugspringende netwerkdetectie op uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan