hifi muziek downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

axelx19

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Berichten
88
ik ben een beetje zoals sommige het noemen een audiofiel
nu heb ik dus een geluidskaart goede koptelefoon maar hifi muziek heb ik alleen van cd's
ik vraag me af of er ook goede sites zijn die deze superkwaliteit muziek aanbieden (misschien gratis) .
ik weet dat deze bestanden enorm zijn maar mij terabyte moet ooit op.
 
Laatst bewerkt:
meestal is gratis muziek illegaal, en op deze site is het verboden om te verwijzen naar illegale site´s.
 
als je op youtube.com een nummer intikt copieer je de URL dan ga je naar http://clipconverter.cc en plak daard de link en klik welk vormaat jij wil (video of audio) en download eht soms doet ie eht neit maar dan nog een keer doen

P.s muziek downloaden is illegaal en ene album kost tegewoordig maar 4 euro is dat echt de moeite waard ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er dan diensten als spotify die 320kbit aanbieden

@marceltje youtube bied geen 320kbit
 
ik bedoel eigenlijk gewoon dat elk liedje van yt niet zuiver klinkt in mijn oren
spotify is volgens mij de enige die redelijk geluid gratis aanbied
ik vraag me af of er ook alternatieven zijn die misschien nog beter zijn.
want het meest bekende is niet altijd het beste.
 
Er zijn genoeg plaatsen waar muziek bijvoorbeeld als FLAC te vinden is, maar niet als service. Spotify is ook niet "gratis". Je hebt of beperkingen met reclame of een betaalde account.
 
Er zijn genoeg plaatsen waar muziek bijvoorbeeld als FLAC te vinden is, maar niet als service. Spotify is ook niet "gratis". Je hebt of beperkingen met reclame of een betaalde account.
dat is waar eigenlijk betaald de reclame voor je.
maar over welke plaatsen heb je het dan?
 
Sites zoals indietorrent en andere "indie" muziek sites. Veel artiesten releasen ook in lossless formaten. Daarnaast hebben ook minder legale sources vaak muziek in lossless formaten.
 
Muziek is gewoon gratis. Niet moeilijk doen, in de wet staat dat het downloaden van muziek voor eigen gebruik legaal is.

MP3's zijn dan wel auteursrechtelijk beschermd, maar de wet bevat een aantal belangrijke beperkingen op de rechten van de auteur. Volgens artikel 16b Auteurswet 1912 is het toegestaan om een kopie te maken van een auteursrechtelijk beschermd werk, mits die kopie enkel en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Je mag dus rustig je CD-collectie naar MP3 omzetten op je harddisk. Ook mag je die MP3's dan meenemen naar je werk en daar afspelen, mits je dat maar niet over de bedrijfs-intercom doet.

Dit geldt zelfs voor gehuurde of geleende CD's, want dit wetsartikel zegt niet dat je de eigenaar moet zijn van het werk om er een thuiskopie van te mogen maken. En naar analogie geldt het dan ook voor muziek in andere formaten, zoals een MP3 op Internet. Je mag dus voor jezelf een gehuurde of geleende CD kopiëren, of voor jezelf muziek in MP3-formaat van Internet downloaden.

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/mp3/mp3legaal/
 
Staat nog wel een regel bij die ook wel bepalend is.Verder gaat we die discusiie hier niet aan.
Dit betekent dat de maker van het werk toestemming moet verlenen voordat deze muziek op Internet verspreid mag worden. In de overgrote meerderheid van de gevallen is dit niet gebeurd
 
euhm dat zei ik ook niet

zijn er dan diensten als spotify die 320kbit aanbieden

@marceltje youtube bied geen 320kbit
euhm ik zeg niet dat youtube dat doet je kan het converteren met clipconverter.cc aar 320kbit lees ff wat ik zeg
 
je kan alles converteren maar dat veranderd niks aan de kwaliteit.
converteren verslechterd het zelfs een beetje.
dat is het probleem dat ik heb.
iemand post een liedje op internet. iemand download dat zet het op yt.
dan zou ik het nog eens omzetten in flac.
dan hou je niet veel kwaliteit over
 
Ooit gehoord van Torrents? (En als je voor kwaliteit gaat zou ik naar FLAC zoeken en niet MP3)
B.t.w. Uploaden is illegaal. Downloaden niet. (Van muziek dan.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan