Hoe kan ik computer afsluiten in mijn network

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Omdat mijn kleine broer te veel op laptop zit en dat niet zo goed is voor hem wil ik daarom zijn computer afsluiten op afstand van mijn eigen PC in mijn eigen network.
Ik heb het veel geprobeerd en veel opgezocht maar nikt gevonden.
Ik heb het met Shutdown -i geprobeerd en ik weet niet echt goed wat ik dan moet invullen als ik de naam van computer invul lukt het niet.Zijn er andere manieren om dit te doen?Ik wil geen Teamviewer of zo iets gaan gebruiken want dan weet hij het. :D.
 
Zit er een router in je netwerk?
Veel routers hebben de mogelijkheid om een bepaalt ip adres of mac adres geen toegang te verlenen op door de gebruiker ingestelde tijden.
 
Ook kan je in je router de mac adressen van de pc's op je netwerk zien. Dit is makkelijk omdat je dan niet naar de pc van de betreffende persoon hoeft. Deze kan je zien door naar de dhcp client table te kijken

zoek in je router naar "Acces restriction policy" of "Toegangsbeperking".
 
Zit er een router in je netwerk?
Veel routers hebben de mogelijkheid om een bepaalt ip adres of mac adres geen toegang te verlenen op door de gebruiker ingestelde tijden.
Wat is een router(s)
 
of gebruik gewoon iTalc :) Mischien bevat het wat meer dan je nodig hebt maar ja :)
Wat je ook kan doen is gewoon een Windows Task maken dat na x aantal minuten dat je pc opstart deze afsluit ofzo?
desnoods dat het een batch file start die 1 uur wacht en dan afsluit

gr,
Maxim
 
Italc zal de gebruiker van de pc (in dit geval het broertje) meteen opvallen.

een windows task is ook geen goed idee (evenens je batch is geen goed idee) omdat de gebruiker (het broertje) de pc gewoon kan herstarten en weer een uur kan spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan