Mp3tag snap er niks van

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
428
Hallo Allemaal,

Ik heb in de afgelopen 3 maanden 13 duizend MP3's handmatig in mp3tag om gezet.
Bestandsnamen in mp3tag klopte wel maar title en artiest velden stond helemaal niks dat heb ik handmatig vanuit de bestandsnamen gekopieeerd.
Ik moet er nog ongeveer 2 duizend doen nu was gaan google voor een handleiding hier op helpmij staat er ook een op maar dat probleem waar ik niet uitkom staat nergens beschreven.

Het probleem ik wil die laaste 2 duizend autimatischi doen maar echter als ik bij converteren aanklik bestandsnaam - tag klik heb de gehele bestandsnaam of bij titel staan of bij artiesten.
Maar ik wil de titel bij titel krijgen en artiest bij artiest dat krijg ik niet veranderd ik heb al bij waardes gekeken en gedaan volgens de handleiding maar dat werk niet.
Om alles handmatig te doen heb ik geen zin meer naar 13 duizend nummers.

Groetjes Rene
 
Kom eerst maar eens een paar voorbeeld bestandsnamen geven van die MP3's die je hebt. Ik kan je daarna wel aangeven wat je bij Converteren -> Bestandsnaam - Tag moet gaan ingeven.

Tijs.
 
dat weet ik dat is bij waarden bij bronvermelding %title% en het veld eronder %artiest% / %title%
zo staat het in handleinding. De bestandsnaam staat gewoon zoal het hoort voorbeeld Frans Bauer Heb je even voor mij

Maargoed ik hoef niet veel meer maar bij veel mappen doet hij dat wel en bij sommige niet die ik nog moet ik vermoed dat het aan de tag licht
 
Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst :)
 
oke dacht dat het overige software hoorde omdat ik nergens mp3tag zag staan bij software
 
Geeft niet. hij staat nu goed :)
 
Kijk, als de naamgeving van mp3's per map verschilt, dan moet je de conversie van bestandsnaam naar tag aanpassen aan hoe de bestandsnamen staan.
Ik geef even een paar voorbeelden:
01 Diana - Paul Anka - 16 Greatest Hits.mp3
Dat wordt in de conversie:
%track% %title% - %artist% - %album%
maar
01 Bill Medley & Jennifer Warnes - (I've Had) The Time Of My Life.mp3
wordt in de conversie
%track% %artist% - %title%

Succes,

Tijs.
 
dat weet ik dat ik dat moet aanpassen en dat doet ik per mp3 maar dan gebeurt niks als opsla ik zie nu wel een verschil met wat ik gelezen heb namelijk %artist% / %title% en jij gebruikt dit er tussen een streepje er tussen ik ga dat eens proberen zoals ik het had gedaan slaat hij niks op
 
Denk eraan dat (standaard) je aanpassingen moet opslaan met Ctrl-s
Pas dan wordt de mp3 tag ook echt aangepast in het mp3 bestand zelf.

Tijs.
 
op jou manier met dat streepje er tussen werkt prima. Alleen ik heb ook voor sommige nummer dit staat 15 - - 00 Frans bauer heb je even voor mij.
Moet die getallen dan wel handmatig weghalen ?
Ik heb het nu zo gedaan met een paar nummer eerst die getallen handmatig weg gehaald toe dat genen wat jij zei dat werkt
 
Opslaan kilk gewoon op icoontje van diskette links boven dat is ook opslaan
 
Diskette werkt natuurlijk hetzelfde als Ctrl-s
M.b.t. 15 - - 00 Frans bauer heb je even voor mij.mp3:
Daar is geen zinvolle conversie op mogelijk, omdat er geen duidelijk scheiding is tussen de artiest en titel.
Ik zou voor dergelijke gevallen eerst het bestand hernoemen naar (bijv.)
15 Frans bauer - heb je even voor mij.mp3
zodat je met
%track% %artist% - %title%
een juiste conversie kunt doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke dan dan haal ik dat eerst handmartig weg en de rest gaan vanzelf het werkt nu wel. In de handleiding die ik heb staan dus een foutje waardoor het niet werk %artist% / %titel%.

Super bedankt voor jou hulp deze oplossing was ik naar opzoek. TOPPIE !!!!!!!!!
 
Tot je dienst.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
opgelost ik moet bij sommige het streepje weghalen en dat zet hij ze wel goed
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan