Een lage latency in-game (MS) met blijvende lag, alles geprobeerd nu hier terecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Komtwelgoed

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Berichten
6
Hallo,

ik ben een fanatieke gamer en computer liefhebber. Als over het algemeen een gamer iets vervelend vind is het lag wat je maar niet krijgt gecontroleerd dus hier mijn verhaal. Geef alsjeblieft alleen antwoord als je aardig wat van internet en netwerk afweet want ik heb zelf al heel veel geprobeerd.

- Internet is met draad.
- De lag komt terug in alle online games die ik speel.
- Games laten in tegenstelling tot de spikes wel een lage MS zien.
- Andere spelers merken ook op dat mijn MS gewoon laag is.
- Na 10-15 vlotte game seconde springt die opeens 2-3 seconde in een stroomversnelling waar ik iets niet kan controleren.
- Ziggo.
- Surfen op het internet gaat erg vlot.
- Lag komt alleen in online gameplay voor.

Het eerste wat er in me op kwam was dat mijn network drivers gewoon niet goed geupdate waren en daardoor dus lag veroorzaakte dus ik heb in eerste instantie die netjes geupdate maar dat bleek niet te helpen. Toen heb ik gedacht van nou dan zal het dus wel waarschijnlijk de router zijn die de problemen veroorzaakt. Dus had ik de stekker uit de router gehaald en direct in de modem geplaatst maar nog steeds bleef de lag hetzelfde. Dus ligt het ook niet aan de router. Zoals ik al eerder heb gezegd is het niet draadloos dus dat kan ook die instabiele verbinding niet tot stand brengen. Toen heb ik na een tijdje het programma "latency optimizer" gekocht, wat mij overigens best goed bevallen was, omdat je goed kan zien hoe je inet verbinding werkt en je kunt bepaalde "modes" instellen om de lag te verhelpen of te verminderen. Maargoed heeft dus niet geholpen. Nu zit ik in een studentenhuis, is de snelheid van het internet redelijk snel, ik download films bijvoorbeeld met 1,35 MB mits dat ik genoeg seeders heb natuurlijk.(Lag komt ook voor als er niemand is) Ik denk zelf dat het dus de modem is omdat die misschien blijft haperen. Nou weet ik niet extreem veel van computers en komt dit verhaal waarschijnlijk een beetje vaag over omdat ik het één keer door heb getypt. Maar ik ben vastberaden om dit op te lossen en wil ik niet investeren in een nieuwe modem als dat niets oplevert. Hebben jullie hier misschien een idee. PS als het niet in de goede groep zit maar wist het anders ook niet.

Mvg,

Nick.

Edit: Heb je een adsl, glasvezel of kabel aansluiting "ADSL volgens mij met kabel ?:p"
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) "Vista"
Gebruik je een firewall en/of virusscanner en zo ja welke "Geen virusscanner, windows firewall"
Welk merk en type router of modem gebruik je. "Motorola modem"
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me aan 'drukte' op het Internet te liggen.

Test het eens op een superrustig moment, bijv. 11 uur 's ochtends, als (naar ik aanneem) je huisgenoten braaf college volgen en geen computer/laptop aan hebben staan in het studentenhuis. Heb je er dan ook last van, dan zou ik vragen gaan stellen aan je provider.

Tijs.
 
Ja, heb het 's ochtends en 's nachts getest. Ook getest als er helemaal niemand is. Ik woon in Tilburg lijkt me dat hier de signaalsterkte hoog genoeg zou moeten zijn...
 
Dan eens een paar vragen gaan stellen aan je provider, of die een verklaring heeft.
Vermeld daar ook je eigen ip-adres (te achterhalen met http://www.watismijnip.nl) en de ip-adressen of servernamen bij waar je tijdens het gamen mee verbindt, zodat de provider kan kijken welke route er van toepassing is vanaf jouw thuisaansluiting naar de bestemming.

Natuurlijk ook aangeven wat je al getest hebt.

Tijs.
 
Maar heb je misschien een idee waar de lag vandaag kan komen? Gezien mijn constateringen die ik je heb gegeven ?
 
Daar kan ik helemaal niets over zeggen. Je lijkt te vergeten dat er een hele route is vanaf je thuislokatie naar de doelserver. Die route kun jij niet beïnvloeden/monitoren en de provider wel.
Vandaar ook dat ik sprak over die route in mijn vorige posting én ik je doorverwijs naar je provider.

Tijs.
 
Oke, ja ik heb dat in mijn research wel iets over gevonden een "traceroute" noem je dat dan. Nja ik zal die mensen morgen is even bellen en kijken of ze iets kunnen zien maar nou sta ik altijd een beetje sceptisch tegenover dat soort lui die in een callcenter werken tegenover gepassioneerde mensen die hier het forum bestoken met serieuze oplossingen. Maargoed dan heb ik tot dusver antwoord op mijn vraag. Dankjewel Tijs.

Groet,

Nick.
 
Als je er maar voor zorgt dat je 'goed gewapend' bent met informatie die zinvol is voor je vraag aan de provider (zie je startposting + hetgeen ik nog aangaf), dan maak je naar mijn inschatting een goede kans op een serieus onderzoek.
Vergeet niet om hulp aan te bieden (voor zover mogelijk), dan houd je een deel van het initiatief bij jezelf. :)

Succes,

Tijs.
 
Waar je ook nog even inzage in moet hebben is de processen op je eigen pc.
(voordat ziggo gaat zeggen dat het jou viirusscanner is ofzo)

Wat draait er en zit daar niets tussen wat ervoor kan zorgen dat jou netwerk vertraagd word. je geeft aan dat je geen virusscanner gebruikt, ben je zeker van een schoon systeem dan?
Hebben huisgenoten hetzelfde probleem? of hebben die nergens last van.
 
Helaas is de man/vrouw verhouding aan de UvT ongeveer 30/70 waardoor ik dus zit opgescheept met zeven lieve maar niet gamende vrouwen. En inderdaad had ik dat ook in mijn achterhoofd had tot ongeveer drie weken terug twee bomvolle harde schijven en heb een complete reset van mijn computer gedaan alleen twee spellen geïnstalleerd(League of Legends en Starcraft 2) om daar achter te komen, en de lag bleef exact hetzelfde. "Latency Optimizer" geeft dit als uitslag van de latency test EU gericht. (bijlage). Ik zal morgenochtend inderdaad even netjes opbellen en zal hier vermelden wat ik te weten ben gekomen.Latency.jpg
 
Aangezien ik heb gezegd dat ik jullie op de hoogte zou houden zal ik jullie nu even bijpraten. Ik belde ziggo op en werd ik verbazingwekkend goed geholpen tot nu toe en dat zeg ik niet zomaar. Het enige wat ik morgen nog even moet testen is met een nieuwe internet kabel aan een laptop zetten en kijken wat de snelheid dan is. Dat doorgeven en dan sturen ze een monteur met nieuwe kabels en anders komt er een monteur signaal en/of storingen meten en zal dan het modem vervangen of andere maatregelen nemen die nodig zijn. Morgen weet ik dus meer en voor degene die op de hoogte willen worden gehouden zal ik het gewoon even melden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan