zelf muziek maken.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yutiop

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Berichten
122
hallo beste helpmij'ers.

ik heb een vraag:
ik zoek een gratis programma waarmee je zelf muziek kan maken of een bestaand nummer remixen.
iets in de trend van frutti loops eigenlijk.aangezien ik magic music maker al heb gebruikt en deze mijn pc over de zeik heeft geholpen,zoek nu ik een gratis en makkelijk werkend programma om trance/hardstyle mee te creëren.

heeft iemand van jullie een tip?

alvast hartelijk bedankt en prettige paasdagen gewenst!
groeten yuri.
 
het zijn mooie progamma's.maar ik zoek meer in de freeware hoek.
in ieder geval bedankt.
 
Zelf zat ik meteen aan Ableton te denken. Hier kun je het gratis downloaden, maar ik geloof dat het normaal niet gratis is...
 
okedesiree heel erg bedankt het ziet er erg goed uit! heb jij enige ervaring met dit progamma?
is het bijvoorbeeld prettig in het gebruik?
 
Om eerlijk te zijn heb ik zelf echt minimale ervaring met dit programma. Ik heb er weleens wat beats mee door elkaar gemixt en zelf een standaard-beat handmatig veranderd, maar meer omdat ik benieuwd was hoe het ongeveer werkte en niet om er 'echt' iets mee te doen.

Een aantal jaren geleden had ik een huisgenoot die zelf DJ is en ook zelf muziek (trance) produceert. Ik weet dat voor hem Ableton echt hét programma was waarmee hij alle muziek maakte.
 
@ BikerBill64
Je kunt muziek maken door dat je in het programma een soort tijdslijn hebt waar je in ieder moment v.d. tijd muziek in kunt schuiven. Die muziek kun je ofwel uit je eigen computer halen, ofwel uit de honderden standaard-beats die in Ableton staan (in Ableton Suite nog meer dan in Ableton Live). Over alle muziek die in de tijdslijn staat kun je allerlei effecten loslaten. Je kunt bijv. de frequentie en amplitude aanpassen of binnen je beat één toon hoger of lager zetten enzovoort.
 
Ik loop je te stangen okedesiree :)
Een DJ draait plaatjes een producer begeleid de artist en regelt alles er omheen.
Begrijp uit je vraag dat je graag (net als zovelen) wil gaan knippen en plakken met muziek en geluiden. (Is ook leuk)
Kijk anders een op youtube voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=-DX1TCSzOfc
Overigens met elk sequencer (google daar maar eens op) lukt dat wel.
Jij ook prettige paasdagen.

p.s. Het beste programma daarvoor is een programma die je kent.
Dus kies er één en leer hem kennen. (Gebruiken.)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat dit topic dateert uit vorig. Echter voor diegene die nog steeds met de vraag zitten hoe zij zelf muziek kan ik deze website aanraden:) http://www.muziek-produceren.nl/

Ik heb hier zelf veel gehad in het begin. Je vindt er informatie over verschillende muziek programma's:) Daarnaast gaat het nog op een aantal zaken wat dieper in:)
 
@Moyolo: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Met deze toevoeging van je gaat er nu wel een slotje op het topic. En zal als naslagwerk gaan dienen.
Deze is uit April 2012 en volgens onze huisregels, waar je bij aanmelding mee akkoord gegaan bent, mogen topics ouder dan 3 maanden met rust gelaten worden.;)

Uit de huisregels..

•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan