backupschijf gewist

Status
Niet open voor verdere reacties.

mecdg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
16
Enkele maanden geleden heb ik een externe harde schijf aangeschaft, omdat mijn C-schijf én mijn back-up-schijf bijna vol was. Ik heb toen een groot deel van mijn documenten overgezet naar deze externe harde schijf. Ook heb ik toen de gegevens van mijn back-up-schijf overgezet naar deze externe harde schijf. Gister heeft mijn zoon deze externe harde schijf per ongeluk helemaal gewist (waarschijnlijk opnieuw geformateerd, maar dat weet hij niet zeker). Ik ben nu dus al deze documenten én mijn back-ups kwijt. Het enige wat ik nog overheb (in ieder geval wat ik heb kunnen vinden) is de Log van het tekstdocument (1634 Kb) waarin staat vermeld welke gegevens er naar mijn externe harde schijf zijn overgezet.

Ik hoor vaak dat gegevens die eenmaal op een computer staan, nooit meer écht kunnen verdwijnen. Dus mijn vraag is: Is er een mogelijkheid om toch deze bestanden (waarvan een groot deel waardevolle foto's zijn geweest) weer terug te halen naar mijn computer of naar de externe harde schijf?

Wie oh wie kan mij verder helpen?
 
Ok's, bedankt. Ga ik proberen. Is het voldoende om de "gratis" versie te gebruiken, of moet ik persé een betaald versie downloaden om iets te kunnen herstellen?
 
raw files herstellen??

Goeiemiddag,

Ik kan wel een aantal raw files bekijken in de gratis downloadversie magiccute data recovery, maar kan niet beoordelen of dit mijn verdwenen documenten zijn. Is er wellicht nog een mogelijkheid om mijn documenten terug te halen, of moet ik toch aan de betaalversie?

Wie kan me verder helpen?
 
MagicCute Data Recovery

Inmiddels heb ik de activatiecode besteld en op dit moment is het programma bezig om data terug te halen. Dit duurt echter erg lang. Mijn computer is nu 20 uur bezig en volgens de planning van het programma zou het nog 750 uur duren voordat deze gereed is? Ik heb dus geen idee of mijn probleem is opgelost, want die tijd is nog lang niet voorbij...
Als iemand een snellere manier heeft, hoor ik het graag!
 
extrerne harde schijf per abuis opnieuw geformateerd, HELP!!

Goeiemiddag,
Inmiddels heb ik geprobeerd om met behulp van http://www.piriform.com/recuva mijn gewiste bestanden terug te vinden. Mijn computer heeft lange tijd gezocht, maar heeft helaas mijn foto's NIET teruggevonden.
Heeft iemand anders een idee of en hoe ik toch mijn foto's terug kan vinden?
 
Als je recuva zowel op je externe disk als je interne disk hebt losgelaten zal het je met gratis tools m.i. niet meer lukken en zul je ofwel je verlies moeten nemen ofwel een duur bedrijf in de arm nemen (100/200Euro per mb) zonder garantie.

Backups en de orginele bestanden op 1 medium plaatsen is ook niet een goed idee en haalt de hele reden van het backuppen onderuit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan