.jpg afbeeldingen worden niet geopend door win. photo viewer.... wat nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

damon14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Berichten
2
hallo,

wij waren laats aan het opruimen en kwamen nog een cd`tje tegen met foto`s van mijn toen nog 1jarige zusje.
mijn vader vertelde dat deze om een of andere reden niet meer werkten.
wat bleek. toen hun computer een paar jaar geleden was geinvecteerd met een virus heeft de computerzaak waar we deze hadden gekocht een backup
van de foto`s gemaakt. en daarna de hele schijf gedefragmenteerd. pas na een poosje heeft mijn vader de foto`s op de cd geprobeert te openen maar dit lukte niet
de zaak waar we deze buckup van kregen is inmiddels falliet.

[ontopic]
ik heb de cd dus nu in mijn computer. je ziet wel dat er foto`s opstaan. en je ziet ook dat ze wel een grote hebben +/- 800kb
je ziet geen preview als je er op klikt. en als je heb opent met windows photo viewer (of een ander programma) zeggen ze dat ze deze foto niet kunnen openen.
ik ben er ondertussen achter dat de cd is gebrand als alleen lezen schijf. er staan trouwens ook nog gewone word bestanden op maar deze opent hij dus ook niet.
ik heb ondertussen ook 12 van de 209 foto`s op me computer weten te krijgen met alleen lezen uit maar nogsteeds gebeurt er niks.
het zijn gewone .jpg afbeeldingen. gebrand met nero 6. mijn ouders zeggen dat ze hebben gehoort dat ze mogelijk bij de computer zaak de schijf niet goed hebben afgesloten. (ik heb trouwens nog niet geprobeert de schijf te sluiten omdat ik bang ben dat die bestanden dan helemaal weg zijn. als jullie anders denken hoor ik het graag)

ik heb me vader even gezegt dat ik dit wel ging oplossen maar dit was dus weer makkelijker gezegt dan gedaan. ik hoop dat jullie weten wat er misschien aan de hand is.

mvg damon
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan