Hi8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Ik ben oude Hi8 filmpjes aan het bekijken,van de camera naar de tv.. Maar nou is mijn vraag; kan ik deze Hi8 filmpjes ook op een dvd zetten.?? En ja,hoe gaat het dan precies???
 
Dat kan bijv. met een capture-kaart. Ook in pci-beschikbaar. Je sluit je hi8 aan zoals je hem op je tv aansluit. Met iets als (Live)MovieMaker haal je de beelden binnen. Evt omzetten naar dvd-bestanden om ze op je dvd-speler af te kunnen spelen wanneer je speler bijv niet met avi overweg kan.

Meestal word software meegeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Het kan zelfs met een 'simpele' DVDrecorder ..
 
Laatst bewerkt:
@Whittey
Semi modgedrag wordt niet getolereerd, daar zijn de forummods voor aangesteld. Graag de knop "meld misbruik" gebruiken, daar is deze voor.
Daarom jouw bericht verwijderd.

Jackall
 
Wat Snijworst al schrijft, met een capturekaart. 'k heb dit zelf jaren geleden gedaan met een Pinnacle tv kaart. Prima gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Waarbij ik het volgende moet aanmerken;

Ik heb voor en vriend eens middels zijn usb-capture-kaart een vhs omgezet naar dvd. Alles werkte.
In de software was een voorbeeldvenster waar een preview van de film te zien was. Dat voorbeeld was mooi vloeiend in beeld. Ging ik nu daadwerkelijk de film binnenhalen dan was het schokkerig in beeld en zo werd het ook "opgenomen". Ook op de latere dvd was het beeld dus schokkerig. Dat kan te maken hebben gehad met de snelheid van de usb-poort.

Helaas had ik enkele maanden daarvoor een pci-capture-kaart via marktplaats verkocht omdat ik hem niet meer nodig had, dacht ik... Een vergelijkend warenonderzoek was dus helaas niet mogelijk, maar zou ik nu weer een dergelijk apparaat aan moeten schaffen, dan ging mijn voorkeur uit naar een pci-exemplaar...
 
En ja,hoe gaat het dan precies???

Om hier nog even wat dieper op in te gaan ('t is lang geleden voor mij,...)

Benodigd:
Videorecorder
Scart adapter scart adapter.jpg
S-video kabel (kon niet degene vinden die ik had, maar a la deze, ze zijn er ook met USB uitgang) s-video alles in een.jpg
Capturekaart (in mijn geval een Pinnacle TVkaart, kun je dan dus ook TV zenders op ontvangen, met AB - maar vooral goed om te capturen - duidelijke software bijgeleverd)

Maar... ik kan me nog wel herinneren dat ik veel over problemen gelezen heb, dus het kan mee- of tegenzitten. Be prepaired.

Nog 'n tip: zet je computergeluiden uit tijdens het capturen/bewerken als je er op werkt. Beter nog: niet op werken.

**nb. afbeelding bijgevoegd bestand kon ik niet verwijderen, maar is niet van belang. Het gaat om de scart adapter met link in bovenstaand verhaal**
 

Bijlagen

  • scart adapter.jpg
    scart adapter.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
In ieder geval bedankt voor jullie moeite. Ik was in mijn eigen dommigheid vergeten,dat ik een hele poos geleden zelf een converter heb gekocht,maar deze had ik nog niet gebruikt. Dit ga ik natuurlijk eerst proberen. Mocht dit niet lukken,dan meld ik me weer. Nogmaals mijn excuses aan allen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan