Hoe kan je via een thin client over het WAN verbinding maken met een server met......

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickkiej

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
134
Is het mogelijk om met een thin client over het WAN verbinding te maken met een server waar bijv. Citrix op staat?

Kan iemand proberen uit te leggen hoe dit moet, het hoeft geen stappenplan te zijn, maar bijv. welke programma's er nodig zijn e.d.

Bedankt!
 
extern bureaublad
 
Maar voor extern bureaublad heb je toch ook Windows nodig?
Er zit namelijk geen harde schijf in een Thin Client.
 
klopt maar in de thin client zit rdp
welk type en merk thin client heb jij.
even inloggen op de thin client als admin
 
Een thin client heeft ook een OS draaien, dat os kan meestal connectie maken naar tal van verschillende backends danwel uitgebreid worden met de clients daarvoor
 
Ik heb zelf geen Thin Client, maar ik wil er graag informatie over inwinnen.

Weet jij toevallig ook wat Microsoft Terminal Server is? Daar kan je als het goed is met een Thin Client opkomen.
 
Microsoft Terminal Server is een serverbased computing oplossing van MS (NT/2000) die via terminal services (2003) geevolueerd is naar remote desktop services (2008)
http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_Desktop_Services


(ik begin wel een "huiswerk"gevoel te krijgen zo op zondag avond :))
 
Laatst bewerkt:
Haha nou het is niet voor huiswerk hoor, puur voor de leergierigheid en interesse ;)
 
Kan je met Windows Server 2008 ook een service instellen waar op de een of andere manier Windows 7 op je Thin Client komt door te verbinden met die server?

(Misschien een hele domme vraag, maar weet er (nog) niet zoveel van)
 
koop een thin client met daarpp Windows geinstalleerd.
 
Dat zou je kunnen doen door windows 7 client in de hyper-v omgeving van de 2008 server te installeren, en die dan remote over te nemen
feitelijk neem je dan via rdp de virtuele machine over en niet de 2008 server. dus als de tc dat kan....
 
Ja oké, maar wat ik mee bedoel is wat je bij scholen en bedrijven ziet, alleen dan zonder domein maar per Client Windows. Bijvoorbeeld op je server aparte partities van 200GB met Windows op die partities waarmee je met je Thin Client op kan komen.
 
bedrijven en scholen die ik ken gebruiken verschillende methodes al naar gelang ze wat willen.
Citrix/VMWare/ESX voor verschillende virtualisatie methodieken van puur applicatie tot complete machine virtualisatie en dan eventueel combinaties daarvan. de methode die ik eerder aangeef komt redelijk in de buurt van een complete remote machine virtualisatie
 
Wij gebruiken bij mijn opdrachtgever thin clients i.c.m. Citrix-servers.
Er zijn (bij Citrix Presentation Server 4.x) 3 methoden die je kunt gebruiken om te verbinden:
a. Via een 'website', die (na aanmelding door de gebruiker) de geauthorizeerde (Citrix-)applicaties (d.m.v. een browser-plugin) beschikbaar stelt. Dat kan (met een Citrix client geïnstalleerd op de TC of thuis-pc's) ook gebruikt worden op buitenlokaties en voor thuiswerken. Feitelijk laat je dan de tc verbinding maken met de authenticatie webserver van je Citrix omgeving. Dit hebben we ingesteld staan op de buitenlokaties en voor thuiswerkers, zodat die gebruik kunnen maken van onze centrale Citrix-servers.
b. Je laat op de gebruiker vanaf de TC inloggen op de Citrix-farm, waarmee de applicaties beschikbaar komen waar de aanmelder recht op heeft. Dat werkt (bij ons in ieder geval) alleen op de hoofdlokatie, dus niet 'over Internet'. Afgezien van het authenticatie-mechanisme is dit niet anders dan bij a. Deze optie gebruiken we niet op het werk.
c. Je stelt meteen de beschikbare (Citrix-)applicaties in in het verbindingenscherm van de TC. Natuurlijk moet de applicatie het dan wel mogelijk maken om bij verbinding de gebruiker te laten authenticeren (=login scherm tonen van de Citrix server). Ook dat werkt (bij ons) alleen op de hoofdlokatie. Dit hebben we ingesteld op alle thin clients die op het hoofdkantoor staan.

Samenvattend: Voor TC's en thuiswerkers gebruiken we de Citrix (web-)inlog-server (=optie a.). Op het hoofdkantoor hebben we de TC's uitgeleverd met de koppelingen naar de Citrix applicaties al vooringesteld in het verbindingenscherm.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En is het mogelijk om via VMware vSphere een virtual machine aan te maken en via een Thin Client over het WAN verbinding te maken, of kan dat alleen lokaal?

(even een heel ander programma ik weet het, maar ik ontdekte het net ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan