Kan scannerprogramma niet de-installeren, krijg foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene999

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Berichten
2
Hallo, ik hoop dat iemand hier raad op weet....

Ik heb een filmscanner geïnstalleerd, Opticfilm 7400 van Plustek. Die werkte altijd prima in combinatie met Silverfast. Maar nu heb ik dit alles op een andere pc geïnstalleerd (met windows 7) en daar crasht die scanner steeds. Ik wilde dus die scanner opnieuw installeren met een nieuwe driver, en ik probeerde hem eerst te de-installeren, maar dan krijg ik de foutmelding "not support this OS" en ik kan dus verder niets meer, want gewoon opnieuw installeren werkt natuurlijk ook niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

bij voorbaat dank.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Volgens deze lijst is hij wel degelijk compatible met Win 7.
Je had dan wel de drivers voor Win 7 moeten downloaden. Hoe je de driver moet aanpassen kun je hier lezen onderaan de faqsite
How do I manually install my scanners device drivers under Windows 7?
Drivers: Let wel op of je een 32- of 64 bits besturingssysteem hebt.
http://plustek.com/usa/support/drivers-and-downloads.html
(je moet zelf even aangeven welke versie omdat de juiste directe link niet werkt)
Dus: OpticFilm series kiezen en dan 7400 selecteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Mik!

Ik had alles op een andere pc draaien en daar ging het probleemloos, dus vandaar dat ik niet gedacht heb aan eerst een andere driver installeren. Maar nu zit ik dus in de eerste plaats met het probleem dat ik die scanner niet kan verwijderen en dat moet eerst voordat ik hem opnieuw kan installeren. Heb je daar ook goede raad voor?

Groet,
René
 
Moet je hem perse herinstalleren? je kunt ook via apparaatbeheer de foute driver verwijderen zoals in de faq aangegeven en de nieuwe driver installeren. Probeer dat eerst zou ik zeggen.
Lukt dat niet dan kun je nog altijd herinstalleren na verwijdering met b.v. RevoUninstaller de free-versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan