Muis en toetsenbord stoppen er mee....

Status
Niet open voor verdere reacties.

digibeta01

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
11
zo maar ineens. Dan ben ik bezig met de computer en ineens blijft de pijl van de muis stil staan, ik kan ctrl-alt-delete indrukken tot ik een ons weeg maar er gebeurt niets. Ik heb Norton al een volledige systeemscan laten doen, malwarebytes heeft alles gisteren gescant, toen leek het probleem over maar vanmorgen gebeurde het mij weer. Wat kan ik hier aan doen? De computer is twee jaar oud. Stofzuigen doe ik geregeld. Wat nu?

Ik heb net ccleaner gedownload en volgens een pdf wat elders op het forum staat alles opgeschoond.

En net was ik een spel aan het doen en de pc sloot af en startte opnieuw op. Alle pictogrammen waren toen groot geworden terwijl ze volgens het configuratiescherm op het kleinste formaat stonden. Nogmaals opnieuw opgestart en nu zijn de pictogrammen weer van normale afmetingen, zoals ze eerder waren. Ik snap er niets meer van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou als ik jouw was, eerst er voor zorgen dat je pc niet uit zichzelf opnieuw opstart. Dat kan je ergens instellen (weet even niet meer waar want ik werk al weer 5 jaar met Linux)
Even opgezocht dus voor je:
Ga naar configuratiescherm, systeem,tabblad "geavanceerd" en klik dan bij "opstart- en herstelinstellingen" op het knopje "instellingen".
Haal nu bij "systeemfouten" aldaar het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op OK.

Als je dat uit gevinkt hebt en je pc start opnieuw op uit zichzelf. dan krijg je een blauw scherm waar je cijfertjes kan zien, waarop je weer kan goolgen en er achter kan komen waarom je blauwe schermen krijgt.

Norton is een vreselijk programma wat zuigt, ik zou een andere erop zetten.

Je pc kan te warm geworden zijn en daardoor dus deze functies het niet meer doen. Maar dat weet je dus niet.

Het kan oo iets grafisch zijn, aangezien je pictogrammen vergroot waren. Het is dus even onduidelijk hoe en wat. Ik denk zelf de warmte, heb je wel goede flow in je pc? En wat is het er voor eentje?
Iets meer info misschien?
 
Dank voor je reactie. Wat bedoel je met goede flow in je pc? het zegt me helemaal niets. :eek: Sorry, ik doe mijn gebruikersnaam eer aan.

De pc is er eentje van Packard Bell. Intell Pentium. Hij is zwart. Ik weet niet of dit voldoende informatie is. Kan ik anders ergens meer informatie terug vinden?
 
Iemand heeft de pc uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en van alles gedaan en hij doet het weer.
 
Kijk eens aan. Het stof heeft er voor gezorgd dat het te warm werd in je pc. Flow is dat de lucht goed door de pc heen kan gaan. Wanneer de flow niet goed is, (mte veel warme lucht die dan door de slechte flow niet naar buiten kan, om het maar even simpel te stellen. Of hardware die in de weg zit of je grafische kaart geeft te veel warmte af.) dan wordt het te warm binnenin en dan kan de pc niet tegen.

Goed is om je pc elk half jaar eventjes van binnen schoon te maken. Ik doe meestal dan even alle onderdelen loshalen en deze schoonmaken. Uitzuigen en alles weer er inzetten. Kan je dat zelf niet, dan iemand dat laten doen die dat wel kan. Zoals je nu dus gedaan hebt.
Fijn dat het het dus weer doet!!
 
IK zocht eigenlijk een oplossing voor hetzelfde probleem.
Helaas, of eigenlijk zoals het hoort, heb ik het moederboard helemaal schoongemaakt enz. Toch blijft de cursor regelmatig hangen en kan ik verder niets doen. Na zo'n paar minuten gaat alles plotseling automatisch weer goed.

Heeft iemand nog een idee waar ik de fout moet zoeken ? Vast bedankt
 
@huipie37

Het is niet toegestaan om mee te liften in anderman's topic.
Maak zelf een nieuw topic aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan