foto bewerken, zwart wit met 1 kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
317
hoe kan ik een foto zodanig bewerken dat de foto grotendeels zwart wit is, maar 1 kleur wel wordt getoond?
Hier zullen vast geweldige foto bewerkingspakketten voor bestaan, maar ik wil het gewoon met simpele gratis software kunnen doen.
Is dit mogelijk? Zelf gebruik ik voor simpele fotobewerking picasa. Ik begrijp ook dat dit geen software voor echte hobbiesten is, maar ik wil gewoon graag snel en makkelijk kleine bewerkingen willen doen.

een voorbeeld van zo'n foto is dit: effecten_top.png
 
1001?
Net heb ik even wat ge-DuckDuckGo'd en deze site gevonden: http://www.lunapic.com/editor/?action=onecolor Hier kan je een afbeelding uploaden en dit effect automatisch laten toepassen. Voor sommige afbeeldingen zal dat beter gaan als met zelf tekenen en voor andere minder goed. Het toegepaste effect heet: Menu > Adjust > "Color Spotting" Zelf had ik overigens wat problemen met de afwijkende maat van het resultaat. Ben in ieder geval blij dat het zo lukt. Veel plezier met het resultaat. Alfred
 
denk dat het met Gimp nog het mooiste effect geeft, als je bijvoorbeeld een geel shirt met verschillende kleuren geel in kleur wilt tonen zal het makkelijker zijn omdat je dan niet precies een bepaalde kleur geel hoeft te selecteren,

dus ik denk dat ik aan gimp een hoop plezier ga beleven, is het freeware?
 
GIMP kan dat mooi. GIMP is in het begin wel moeilijk met al die knopjes maar als je het eenmaal door hebt.
 
komt wel goed, staat toch een mooi filmpje op youtube, alleen even vertraagd afspelen, want deze gaat wel heel rap :)
 
Net wat je wilt.
De Gimp is gratis en Open Source omdat het wordt ontwikkeld door vrijwilligers. er zijn ook Plug-ins voor te krijgen. Wat Picasa niet kan dat lukt hiermee vast wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan