KPN DVS 200+ Langzaam, Valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexaniji

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
261
Beste helpmij'ers,

Ik ben sinds kort verhuisd. En ben toen overgestapt naar glasvezel. Wij worden in Juni pas aangesloten ivm opzeggingtermijn van Ziggo. Ik kreeg gister het pakket binnen van KPN, Met daarin alles wat ik nodig had voor glasvezel internet. Nu heeft het nog geen nut het allemaal aan te sluiten aangezien wwe Juni pas worden aangesloten. Al wel heb ik een poging gewaagd de DVS set tijdelijk te gebruiken voor internet. Dat is gelukt. Hij loopt van de meter kast naar de zolder.

Het probleem is dat hij érg langzaam is. 1mb/s up- 200kp/s down. Normaal haal ik met kabel 50-60 down, 9-15 up. Hoe komt het dat dit zo langzaam is? Ook valt hij soms weg.. Is er een oplossing voor de snelheid?

Mvg Gino Brugman
 
Mijn eerste gok zou toch zijn omdat je aansluiting via KPN nog niet geactiveerd is. Wel vreemd maar stiekem heel fijn dat het toch al werkt. Het zou kunnen zijn dat het modem toch een ip krijgt van de KPN en daardoor werkt. Maar daar je nog niet betaald voor je gekozen pakket het nog niet naar behoren werkt.

Even voor de goede orde, je hebt een modem ontvangen, deze staat in de meterkast, via dit modem ben je naar zolder gegaan maar hoe als ik vragen mag? bedraad of draadloos? Kun je iets specifieker zijn over de aanleg?
 
Ik heb het moden/router van KPN nog niet aangesloten. Gewoon mijn UBEE modem van ziggo. En mijn Belkin Play 300n Router.. Ik ben verbonden via kabel. Hier een schema'tje

[modem]->[router]->[Kabel naar DVS adapter(Meterkast)]->[Signaal via Netstroom]->[DVS adapter op zolder] -> [PC]
 
Voor dat ik heel technisch ga worden ( en daar bedoel ik alleen maar mee, uitleg over de manier van elektra verdeling in je groepen kast) zou je eens wat willen proberen. Heb je in de meterkast meerdere stopcontacten?
Heb je misschien een laptop tot je beschikking?
Zo ja wil je dan eens als eerste de laptop boven op zolder aansluiten op de netwerk kabel en kijken wat de snelheid is.
Daarna loop je met de DVS adaptor van zolder en je laptop naar de meterkast en prik je de DVS adaptor in een 2e stopcontact in de meterkast en sluit je de laptop weer aan op de netwerk kabel en probeer nog eens een snelheid test.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 4 stop contacten in de meterkast. 2 boven elkaar met uit de zijkant een pijpje en daar zit weer een blokje van 2 op. Ik heb hem in de eerste gedaan.

Ik heb op zolder helemaal geen draadloos bereik... Dus het heeft weinig nut de laptop daar te checken haha. Het loopt maximaal tot het begin van de zolder trap. :C

Gino
 
Maar heb je al in de meterkast allebei de adapters geplaatst en dan geprobeerd?

En ik geef graag de lastige uitleg over een meterkast verdeling maar zit je daar op te wachten?
Ik probeer eerst alles uit te sluiten. Ik geef eerlijk toe, in dit soort gevallen is het inschakelen van of de KPN of een installateur toch het handigst. Ik ben het ook maar ik zie niet jouw situatie haha.
 
Van verdelers heb ik allemaal geen verstand haha. Hij zit er zit gewoon een adapter in de meterkast, en een in het stopcontact op zolder.. Ik zou het niet duidelijker uit kunnen leggen haha
 
En gelijk heb je haha.
Maar goed, je kunt wel proberen te volgen wat ik vroeg? Mits je een laptop ter beschikking hebt.
Dan hoef je geheel geen kennis te hebben van elektra haha.
Ik probeer uit te sluiten of het aan de adapters ligt of dat er wat anders aan de hand is namelijk.

Als het zonder deze adapters altijd goed heeft gewerkt licht het dus niet aan de andere apparatuur.
 
Draadloos heeft goed gewerkt zonder de adapters en het werkt nog steeds goed! Alleen het bereik is laag Met en ZONDER adapters. Mijn probleem is gewoon dat de wired verbinding tussen mijn pc boven, en de router zo langzaam is.
 
Ik snap je... Ik probeer te helpen door een paar dingen uit te sluiten. Maar goed, misschien is er een kennis bij je in de buurt die je kan helpen bij je thuis bedoel ik dan.
Je kunt proberen de Wifi router wat vrijer te plaatsen, dus niet direct op een muur, of het zend vermogen omhoog te gooien mits dit mogelijk is in de router.
Dan zou je beter bereik hebben. Of toch bedraad naar zolder toe. Dit zal altijd lastig zijn maar werkt wel gewoon goed.

Maar ik vraag nogmaals, heb je een laptop tot je beschikking om het 1 en ander uit te proberen? Die ethernet adapters werken wel redelijk maar er zijn wat technische mankementen waardoor ze soms ook slecht werken. Je gaat een digitaal signaal over een 230volt lijn gooien. Hier is het nooit voor gemaakt dus kan er storing ontstaan waardoor er langzame verbindingen ontstaan tot zelfs het weg vallen van signaal.
 
Ja.Ik heb een laptop om het 1 en ander te proberen. Maar als er mankementen in die DVS adapters zitten. Waarom bied/raad KPN ze dan juist aan?
 
Ik doe zojuist een Speedtestje, en de resultaten zijn aanzienlijk verbeterd na gister :)



Hopen dat dit zo blijft!
 
Waarom ze ze aanbieden, gewoon als een aardigheidje, een handigheidje. Dit wil niet zeggen dat het dan maar super spul is. Ik zeg niet dat het rotzooi is, ik heb het zelf ook geprobeerd en het werkt op zich niet onaardig. Ik zeg alleen maar dat de manier van data verplaatsen over een elektriciteit net nooit de bedoeling was en dat dat storing kan geven. Er hangen in dat elektriciteit net allemaal apparaten die storing geven zoals verlichting, radio, computer etc etc....en die hebben allemaal invloed op de snelheid van de adapters.

Ik weet niet wat je eerste speedtest was maar als dit verbetering is is dat heel fijn toch. Hopen idd dat het zo blijft.
 
Ik start zojuist cod4 op om even lekker een potje te gamen. En had een ping van 568. Ik doe een speedtest. En ja hoor. 0,2mb/s down, en up laadde hij geen eens :S
 
Vervelend. Ben jij de enige binnen het huishouden dit dit probleem heeft? Of te wel zijn er nog andere computers die dit wel of niet hebben?

Probeer anders toch een Modem reset. Misschien is er wel wat aan de hand met de verbinding tussen jullie en Ziggo. Dit zou dan even tijdelijk opgelost kunnen worden door een modem reset. Geeft hem wel de tijd weer op te starten. Dit duurt vaak toch wel een paar minuten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan