Server | Publiek | DNS | vast IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
Beste,

ik heb een vraagje.
ik heb de vraag gekregen van een firma of het volgende mogelijk is :
ze hebben 3 x maal linux server's dit zijn 3 webservers 1 de effectieve webserver 1 database server en 1 backup server ze zouden deze een vast ip willen geven die ook publiek toegankelijk is maar dit wille nze niet laten doen van hun provider.

is dit mogelijk via een externe firma bv hosting bedrijf?
of moet dit gebeuren op aanvraag van DNS regristratie.

alvast bedankt.
:cool:
 
Als je ze alle drie benaderbaar wil hebben van buitenaf, dan kan dat door er een router voor te zetten. Dan krijgen ze van buitenaf gezien hetzelfde IP.
Dit is gewoon te regelen via een hosting provider
 
de bedoeling is dat er een een vast ip adres krijgt en via een dns record ofzo ook een domein naam krijgt
de database server moet ook benarderbaar zijn de bacup server niet
 
Je moet je vraag splitsen.

Kan ik van buitenaf vindbaar zijn op een vast IP via DNS? Ja. Daar het een waarschijnlijk een professionele aansluiting is hebben ze mogelijk al een vast IP adres van hun huidige provider. Daaraan kan via elke willekeurige DNS provider een domeinnaam worden gekoppeld.

Kan ik de servers beschikbaar maken? Ja. Het eenvoudigste is via een router met firewall, of eventueel 1 van de linux servers die dienst doet als router/firewall. Het is belangrijk dat je hier een ontwerp van maakt met routes en apparatuur. Bij een eenvoudig netwerk hoeft dat niet langer te duren dan een uurtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan