3D downloaden en via labtop afspelen op 3D tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ernie99

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2012
Berichten
9
Hello, hier een nieuwe leek. Weet niet of ik dit op goede plek post.

Wil het volgende:

3D film downloaden via spotnet en easy usenet op desktop.
Dan naar externe HD en dan afspelen met mediaspeler op labtop via HDMI op Samsung D7000 die 3D heeft. Op de labtop wil ik geen files downloaden daar deze van mijn werkgever is!!
Heb op desktop en labtop VLC 2.0 die 3 D aankan en geadviseerd wordt als beste gratis mediaspeler.

Heb geen BluRay speler op desktop en labtop.

Heb reeds poging gedaan.

Avatar 3D is in 36 uur gedownload in download folder op desktop. 3 files zichtbaar: ISO 46,6 GB en .NFO en SVF file. Ik heb keuze gemaakt voor BluRay versie op easy usenet. Overigens Light versie, vandaar zo lang, maar is nu nog geen probeem. Eerst basis goed.

Wanneer ik de ISO file tracht te openen met VLC, wordt er niks afgespeeld.

Kan dit wel op 2D beeldscherm afgespeeld worden die aangesloten is op mijn desktop en evt op latop?

Wat doe ik niet goed?
Nog iets van uitpakken of zo? REmember, ben leek. Dacht dat Spotnet dit al direct deed.

Of kan ik beter volgende keer een H264 versie pakken op easy usenet?
Welke nieuwsgroep heeft overigens meest 3D films?
Kan ik evt direct op ext HD downloaden? Scheelt weer een extra stap!!

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Kids zeuren aan mijn kop om eindelijk 3D te kunnen kijken.
Al zicht wanneer Ziggo dit de lucht in gaat doen? Dan geen andere decoder nodig?? Krijg als het goed is vandaag de Ziggo decoder.

Alvast dank.

ERNIE
 
Het probleem is eigenlijk meer dat een .iso file een ingepakte brd is. Je moet die .iso mounten met MagicIso (hier te downloaden). Je moet dat programma op de laptop installeren en de iso daarmee mounten (linkermuisknop op icoontje in de taakbalk, "virtual cd", en dan "mount", bestandje opzoeken en je .iso wordt herkend en afgespeeld als een normale cd/dvd/brd. Maar als je een mediaspeler hebt, waarom zet je de film dan niet daar op?

N.B. als je laptop géén HDMI 1.4 of hoger heeft, kan je 3D al wel vergeten.
 
Ik heb nu MagicIso en Daemon Tools Lite gedownload.
Bewuste virtuele schijf aangeklikt en op mount gedrukt.

Bij beide krijg ik melding dat ik Power DVD moet activeren daar de trial periode is afgelopen. Wat nu? Zal alvast Power DVD eraf halen.Reeds gedaan. Nu gaat hij HD writervan Panasonic opstarten van mijn digitale full HD camera. Kom dus weer niet verder.
Ik heb geen media player. Wil dit dus via labtop doen.
Kan ik bij mounten zorgen dat deze direct op externe HD komt of moet ik de directory met ISO eerst op ext HD zetten?

Wat bedoel je bestandje opzoeken? WElke bestandje en waar zou dat dan moeten staan.

Wil hem dan in VLC afspelen zou dat kunnen? VLC openen en dan bewuste ISO opzoeken en spelen maar? Krijg ik dit dan ook zichtbaar op 2 D beelscherm?

Goede tip van1.4 HDMI. Hoe kan ik dit controleren? Ben van plan nieuwe Labtop te kopen, daar zal het wel goed zijn.

Ernie
 
Laatst bewerkt:
Met het bestandje opzoeken bedoel ik het opzoeken van het bestand dat je wil mounten. Als hij gemount is, moet je de drive openen met VLC. Als je een nieuwe laptop koopt, moet je er wel op letten dat hij 3D ondersteunt, ik ben bang dat dit met je huidige laptop niet het geval is...
 
VLC geopend en dan naar virtuele schijf gegaan. Zie diverse directories zoals BDMV en daaronder playlist en Stream en MEta en BDJO.
Zie dan onder stream een SSIF directory waar niks instaat en in zelfde Streem directory 100 m2ts files.
Eerste is grootste met ca 36 GB, nr 2 met 13 GB en de andere allemaal kleiner.
Als ik op 1 klik zie ik VLC wel lopen, maar zie geen beeld.
Zie wel via Bestandsopenen in Windows 7 rechts een vb en als ik daar op klik gaat het beeld wel lopen. Er is ook optie te openen via Windows Mediaplayer en dan krijg inderdaad groot beeld.

Meen dat VLC beter is dan Windows, maar waarom speelt deze hem niet af?

VLC speelt wel andere full HD m2TS files af die op mijn pc staan.

Als ik op file 1 klik, speelt deze de andere dan automatisch ook af?

Zie geen nederlandse ondertiteling. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Met name bedoeld voor onze kinderen om 3 D films te bekijken.

Begrijp verder dat ik de ISO dus eerst naar Ext HD moet brengen en dan op toekomstige labtop dezelfde truc uithalen. Klopt dEit?


Ernie
 
Mmmm, raar dat VLC hem niet afspeelt. Ik heb zelf geen ervaring met 3D beelden en BRD's (gemount of gewoon gebrand), maar DVD's werken op dezelfde manier. Desnoods moet je rechtermuisknop op het bestand wat het in WMP wel doet, "openen met" aanklikken, VLC selecteren en dan een vinkje zetten voor "standaardprogramma selecteren". Dan probeer je het nog een keer af te spelen.

Over de ondertiteling: weet je zeker dat je een film hebt gedownload met nederlandse ondertiteling? Anders kan je hier de ondertitel downloaden.
 
Pakt hem dan ook niet.

Geen idee of er een nederlandse ondertiteling bij zat. Via spotnet nog effe gechecked, staat er dus wel op.
Hoe krijg ik dit dan zichtbaaar?

Als je deze nu toch apart download bji andere films in toekomst, wat moet je dan nog doen om het synchroon met beeld/geluid te laten lopen?
 
Laatst bewerkt:
Raar dat VLC dat zo niet doet. Kan je via VLC de gemounte schijf niet afspelen?
Over de ondertiteling: het kan zijn dat de ondertiteling in VLC is uitgeschakeld. Even een rechterklikje op het afspeelscherm>video>ondertiteling en dan NL selecteren.
Om het synchroon te laten lopen moet je in VLC zelf gaan klooien met vertragingen en time-outs, het is niet aan te raden, maar als je geen goede ondertitel kan vinden, zal je het toch moeten doen. Dit kan je vinden bij afspeelinstellingen in de topbalk (dacht ik, nu even niet bij de hand).
 
Klopt. Ik zie enkel zwart beeld. Tijdsbalk loopt wel. Hoor af en toe wat gepruttel van geluid.
In Media player Windows gaat het wel.
Kan hier ook ondertiteling ingebouwd worden?

Welke extensies hebben de ondertitelingen?
 
In WMP zou je in principe ondertitels moeten kunnen afspelen, Hier staat hoe het zou moeten.
Kan het niet zo zijn dat je in VLC geen beeld krijgt omdat die op 30 beelden per seconde staat ingesteld? Een normaal scherm "weet" niet hoe hij met 3D signaal om moet gaan en dan kan het dus zijn dat je een zwart scherm krijgt. Probeer het eens op 60fps(frames per second) of 100fps. Ook kan je proberen in VLC 3D aan of uit te zetten (Weet niet of dat mogelijk is, ik heb zelf versie 1.5 nog :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan