VLC bestanden omzetten naar leesbare bestanden voor dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

wen250

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
81
Hallo,

Ik heb series gedownload als VLC bestand. Met de VLC player kun je deze bekijken, maar ook omzetten naar een leesbaar mkv bestand. Dit heb ik gedaan, maar deze is niet leesbaar. Heb de bestanden met WInavi omgezet naar DVD, is ook niet leesbaar. In Winavi naar mpg, dan is deze wel leesbaar op de dvd, maar is heel erg vertraagd, onscherp beeld, zonder geluid.
Inmiddels krijg ik regelmatig de melding dat WIndows verkenner niet meer werkt en is internet een stuk trager, ook na draaien van CC-cleaner.

Weet iemand hoe ik de bestanden echt leesbaar kan maken voor de dvd speler? ConvertXtoDVD kan ik downloaden, maar dan wordt er ook een toolbar gedownload, met vermoedelijk allerlei bestanden die ik niet op mijn pc wil hebben. Misschien heeft er iemand met ervaring met een ander programma die niet allerlei andere programma's installeert, dat wel goed werkt?

Alvast bedankt!
 
Naar de plek waar je nu bent. Dat gaat allemaal automatisch :)
 
Een VLC bestand bestaat volgens mij niet. Wel krijg je het VLC icoontje te zien. Normale dvd bestanden zijn IFO, BUP en VOB bestanden, die meestal in een map staan genaamd Video_ts.
 
De extentie is vlc, de bestanden heb ik via Winavi omgezet naar DVD bestand. Er is vervolgens idd een Video_TS map aangemaakt, maar als ik het bestand hierin brand en in de DVD speler stop, leest hij hem niet. Misschien moet ik het bestand met de VLC player omzetten naar IFO, BUP of VOB?
 
VLC is a file extension for playlists. It can be used to open a specific playlist with VLC. Vrij vertaald: vlc is een speellijst bestand dat af te spelen is in VLC.
 
Er staan wel meerdere bestanden in, maar dat kan zijn omdat ik de 1e en 2e aflevering probeerde om te zetten. Er staan BUP bestanden in, deze is met de pc niet te openen, klopt dat? Er staan 2 BUP en 2 IFO bestanden.
Als ik het BUP bestand brand op dvd zou deze leesbaar moeten zijn?
VLC bestand kun je omzetten in de VLC player naar een WMV, heb ik als handleiding op een site gelezen en ook zo gedaan.
 
Laatst bewerkt:
ok, dan ga ik dat proberen, dank je! Je ziet van tevoren niet goed wat voor soort bestand het is via torrentz, maar daar kan ik idd ook nog even naar kijken.
Dus de BUP en IFO die nu niet leesbaar zijn via de pc, branden op dvd, dan zijn ze wel leesbaar?
 
het bestand kun je een beetje herkennen aan de grootte:
bijv. rond de 600 mb tot 1000 mb is meestal avi/dvix.
rond de 4.3 gb is meestal dvd bestand of iso bestand (iso is een dvd bestand maar dan ingepakt dus dan moet je deze eerst uitpakken met bijv 7zip.
sucses en ik hoor het nog.

Dus de BUP en IFO die nu niet leesbaar zijn via de pc, branden op dvd, dan zijn ze wel leesbaar?

Kun je proberen maar ik weet niet of deze goed omgezet zijn met vlc.
Op de pc kun je proberen rechtermuis op de .ifo en dan openen met vlc
 
Laatst bewerkt:
Ik ga weer even speuren, bedankt voor de tips. En nee, hij kan de bestanden niet openen met de VLC player.
 
Breaking Bad, deze is is in ned. recent gestopt na 2e seizoen, het is een serie uit 2008, dus de rest is allemaal ergens te downloaden.
Als jij weet waar ik die volledig als dvd kan downloaden ben ik helemaal blij natuurlijk :)
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik wel.. ik zie al seizoen 1,2,3 en 4 alleen mag ik dit niet zeggen via deze site dan krijg ik een ban..
 
en hoe kan ik er dan achter komen?;-) Mag ik wel een emailadres hier aan je opgeven dat je het daarheen mailt?
 
als je snel een dvd wil branden met meerdere "afleveringen" (beperkt tot ie vol is natuurlijk) dan zou je dvd flick kunnen gebruiken ,

deze is hier te downloaden : http://www.dvdflick.net/download.php

ps : deze software is gratis :)

Ladyke
 
Bedankt voor de tip Ladyke, ik gebruik nu de software van Windows zelf, die gaat erg langzaam en ik mis de ondertiteling, misschien dat het wel goed gaat met dit programma eens .
 
Weet iemand misschien hoe het kan dat de bestanden als je ze download als AVI bestand, en ze vervolgens afspeelt met de VLC player er ondertiteling te zien is. Zodra ik dit ga branden, zowel Windows programma en dvd flick, waarbij er zelfs apart de ondertiteling gebrand wordt (staat afgevinkt), hij deze toch niet meeneemt? Zowel via de pc afspelen als in de dvd speler.
Als ik het bestand via media player bv afspeel, is er ook geen ondertiteling, alleen met de VLC player.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan