Kwalitatieve Back Up Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
132
Tot op heden heb ik nooit met back up software gewerkt, maar nu ben ik dus op zoek naar een kwalitatieve gratis back up software voor het volgende. Om mijn pc met windows XP SP3 smooth te laten werken, maak ik op regelmatige tijdstippen de HD leeg door deze te overschijven met killdisk, nadien te formateren en hierna windows XP en alle andere programma's terug te installeren.

Het besturingssysteem staat op partitie C, maar ik heb nog een lege partitie D van 30 GB. Mijn doel was het volgende:

Schijf wissen met KillDisk
Formateren
Windows XP + alle programma's installeren op partitie C
Backup maken met software "X" op de D partitie
Wanneer nodig de C partitie wissen met killdisk, formateren en de backup terugzetten

Kan dit op bovenstaande manier ? Is die dan net hetzelfde of de pc opnieuw geinstalleerd is volgens de traditionele manier ?

Welke (gratis) software is hier het beste voor geschikt ?

Thx !

Cold
 
Ondertussen zelfs eens wat zitten opzoeken / lezen en volgens mij zijn onderstaande mogelijkheden de beste keuze:

1. Drive imageXML lijkt me wel oké, maar dit moet in gebruikt worden in combinatie met een boot CD (via BartPE of...). Iemand ervaringen met diet BartPE verhaal ? Werkt dit goed ?

2. Ping! (hier heb ik toch nog vragen bij ...)

Heeft er iemand positieve / negatieve ervaringen met bovenstaande software ?
Andere aanraders ?

Thx
Cold
 
Dit is niet volledig relevant, maar ik zou hem opnieuw installeren en dan met acronis een image maken. Als je die image op de D partitie plaatst kan je deze terug zetten als het nodig is. Ik doe dit zelf ook en je pc is net als dat je hem helemaal opnieuw zou installeren alleen de 2de keer gaat het dan veel sneller.
 
Ik ben zelf erg tevreden met Acronis True Image Home11.0. Dit is alleen wel betaald, en gebruikt ook een boot cd, die kan je alleen wel heel gemakkelijk maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan