Netwerkverbinding icoontje na opstarten PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
189
Hallo,

Ik heb een pc geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd met Windows XP.
Hij is dus behoorlijk schoon en start ook razendsnel op.
Maar zodra de bureaubladicoontjes erop staan duurt het nog twee minuten voordat het icoontje van de netwerkverbinding erop staat. In die twee minuten kan ik dus niet op internet.
Al het overige werkt gewoon wel, windows verkenner e.d.
Hoe kan ik het probleem met deze netwerkverbinding oplossen zodat deze sneller geladen wordt?

Groeten,

Jolanda
 
Hallo Jootje.
Je zou een bij Apparaatbeheer kunnen kijken welke hardware niet goed functioneert, want ook het niet lekker kunnen starten van hardware - drivers kan een forse vertraging opleveren. Verder moet je eens kijken naar de TCP ⁄ IP instellingen van de netwerkkaart: stel deze eens in op handmatig – in plaats van automatisch – in. Sommige programma’s willen, als dat eerder wel is gelukt, perse contact maken met internet en dan kan een hapering optreden als de netwerkkaart niet snel genoeg contact kan maken met de router die de TCP ⁄ IP instellingen verzorgd. Hier wat hulp over wat je moet doen in XP. Zorgvuldig doorlezen. klik hier. Ergens in het midden van die pagina staat iets over handmatig. Succes ermee.
 
Hallo ManaMana,

Bedankt voor je reactie. Bij Apparaatbeheer staat alles goed. Geen geel uitroeptekentje of iets dergelijks.
En het handmatig configureren helpt ook niks. Ik volg de stappen tot en met verbinding maken met permanente lan-verbinding (via extra-internetopties). Dan geeft hij de melding dat de verbinding al geconfigureerd is en klaar is voor gebruik. Daar blijft het dan bij. Ook zag ik in dat artikel wat je stuurde iets over netbios uitschakelen via TCP/IPv4-protocol. MAar als ik kijk heb ik alleen het TCP/IP PRotocal en geen IPv4. Via dat TCP/IP protocol vind ik niks over uitschakelen van de Netbios.

Hopelijk zijn er nog meer mogelijkheden want de pc werkt op zich erg goed en snel. Alleen die 2 minuten wachten is vreemd. Hij geeft ook eerst aan dat windows firewall niet is ingeschakeld. Dit verdwijnt dus ook na die 2 minuten.

Iemand nog advies?

Jolanda
 
Hallo Jolanda. Oh dat is erg jammer. Die firewall melding van je bevalt me niet. Het lijkt erop dat die in de weg zit. Schakel die eens tijdelijk uit. Haal je stekkertjes gedurende ongeveer 2 minuten uit van je router, en stop ze dan weer terug erin.

Start hem daarna opnieuw op zonder die firewall en kijk eens wat het dan doet. Kijk het is even aan. Later schakel je die firewall weer in en kijk eens wat deze dan doet hoe deze zich gedraagt.

Welke router heb je?? :)
 
Die firewall is kennelijk iets mee. Ja het een werkt soms het ander tegen. Lees hier meer over firewall in XP. Klik hier
Deze stappen gelden alleen voor Windows XP SP2 en Windows XP SP3. Je zegt dat je laatst XP opnieuw hebt geinstalleerd. Heb je inmiddels alle updates binnen. Dat zou ook een probleem kunnen zijn. Normaal als alle computers wel werken is het toch vreemd dat juist deze XP van jou niet goed werkt. (Icoon) traag.
 
Hallo Manamana,

Ik was ook al op het idee gekomen om windows firewall uit te zetten. DAt heb ik gedaan en de pc opnieuw opgestart. MAar ook dan duurt het 2 minuten voor dat icoontje van de netwerkverbinding verschijnt. Ik dacht zelfs dat het logisch was dat die melding van de firewall kwam om het netwerk niet geladen kon worden. Zodra die wel geladen is verdwijnt de melding van de firewall. Dus ik denk zelf dat het niet komt door die firewall.
Ja ik heb windows XP service pack 3 erop zitten en alle updates zijn inmiddels ook geinstalleerd.
Zijn er geen instellingen in de Bios die daar betrekking op hebben ? daar heb ik geen verstand van maar kan het daar in zitten ? Zou ik me bios in de default instellingen terug moeten zetten?

Heb je nog een idee?
Groetjes,
Jolanda.
 
Jammer zeg. Maar wellicht nog deze anders houdt het voor mij op. :D
Lees bij "Wat hebben ze elkaar te zeggen" :eek:

klik hier
 
Hallo ManaMana,

Bedankt voor je hulp, maar alle instellingen staan zoals daar zijn aangegeven.
Ik snap er totaal niks van.
Sterker nog, ik heb mijn internetkabels helemaal verwijderd en gekeken hoe hij dan opstart.
Zelfs dan duurt het 2 minuten voor hij ziet dat er geen kabels zijn aangesloten.
Het is wel een verlengde netwerkkabel vanuit mijn router, kan dat een oorzaak zijn ?
Of toch niet want die heb ik er net ook uitgehaald.
Bij het installeren van de software van de netwerkkaarten, waar ik overigens geen CD van had, heb ik de drivers van intel zelf gehaald. Bij het installeren daarvan gaf hij wel aan dat het niet compatibel zou kunnen zijn met windows en of ik door wilde gaan. Dat heb ik gedaan en er staan nu geen uitroeptekens bij. Ik heb meerdere drivers daarvan gedownload maar elke keer die melding ovr compatibel.
Kun je hier wat mee? zeggen dat ik andere drivers moet hebben heb ik zelf al aantal keer nieuwe geinstalleerd.
GRoetjes,
Jolanda
 
Nou dat is wat. :confused:Hij draait als een zonnetje en die hinderlijke 2 minuten zitten in de weg. Blijft natuurlijk de vraag waar komt dit vandaan. Je zou eerst eens kunnen defragmenteren. Maar ik keek nog eens hier en het zou kunnen dat er toch iets is met de update. http://support.microsoft.com/kb/884862
:evil:
 
Heeft u soms een beveiligings suite, bijv. van Norton of Macafee. Die willen nog wel eens behoorlijk in de weg zitten. Als dat zo is, verwijder die dan ens en kijk of dan het probleem weg is.
 
Hallo,

Die extra update was alleen voor servicepack 2. Ik heb al Windows XP met SP3. Dus dat ging ook niet. En ik heb verder geen andere virusscanners draaien op het systeem.
Ik heb nogmaals de boel geformateerd en alle updates erop gezet. Bij Apparaatbeheer staan geen uitroeptekens. MAar het probleem blijft. 2 minuten wachten voor het icoontje er op komt.

Iemand nog een idee anders sluit ik deze vraag en moet ik het er maar mee doen.
Alvast bedankt voor het meedenken. Erg fijn.

Groetjes,
Jolanda
 
Alles lezende wat u hier schrijft denk ik dat het in de netwerkkaart zit en/of de driver van de netwerkkaart.
Heeft u niet een aparte netwerkkaart die u dan in een PCI-sleuf op het moederbord prikt. Als dat een algemeen goedkoop kaartje is heeft XP daar standaard de driver voor. Wel dan even in de BIOS de on board LAN uitzetten.
Voor zo'n € 2,50 zag ik er een op Marktplaats staan, dus voor de kosten hoeft u het niet te laten, maar wellicht dat anders een kennis even zijn LAN-kaart uit de PC wil halen om die in uw PC te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan