DVD bestanden bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardeKern

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
6
Dag,

Voor een schoolopdracht moet ik enkele video's bewerken. De video's werden gefilmd met een EasyCam geloof ik, en de PC kon deze niet vinden, wanneer ingeplugd (USB). Met als gevolg dat mijn klasgenoot de filmpjes op een DVD heeft gezet en aan mij gegeven heeft. Als ik deze in de Laptop steek, speelt hij die automatisch af. Ik wil natuurlijk de file van de disc halen om hem te bewerken...

Dus ik heb enkele methoden geprobeerd. Ik krijg 5 bestanden. VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.BUP, VTS_01_0.IFO en VTS_01_1. Deze laatste kan ik openen met video-afspelende programma's als VLC en BS-player. Probleem is echter dat de afspeelduur van dit laatste bestand 0:00:00 is. Ik zou dus al deze bestanden tot 1 bestand moeten kunnen maken, om hem dan te kunnen bewerken met Camtasia Studio, of Windows Live Movie Maker.

Kent iemand een oplossing?
 
Met het gratis MakeMKV kun je er in ieder geval 1 .mkv bestand van maken:
http://makemkv.com/

Deze kun je naderhand eventueel naar een ander formaat converteren met Format Factory:
http://www.formatoz.com/

Ook die laatste is gratis.
 
Als je die bestanden in een map stopt kun je met rechtermuisknop en afspelen met VLC de bestanden afspelen. Met bewerkings programma's die je noemt hebt ik nog nooit mee gewerkt. Maar het lijkt me dat je die bestanden moet importeren en dan kunt bewerken, mits ze met deze bestanden overweg kunnen.
 
Met een dubbelklik op het VIDEO_TS.IFO bestand zal hij ook gewoon afspelen.
 
Met een dubbelklik op het VIDEO_TS.IFO bestand zal hij ook gewoon afspelen.

Dat doet hij niet. Het VIDEO_TS.IFO bestand is ook maar 12kb groot terwijl het laatste bestand VTS_01_1, is 400mb groot. (Dit is dus het filmpje) enkel is de afspeelduur 0:00:00 op elke videospeler... Maar ik download nu even je programma's en dan kijk ik of het lukt ;)
 
Als hij dat ook met VLC niet doet dan is er iets niet in orde met je DVD en gaat de rest waarschijnlijk ook niet werken.
 
Is de extensie van het VTS_01_1 bestand .VOB?
Dan kun je die hernoemen naar .mpeg en zou deze moeten afspelen met VLC of WMP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan