HP Web JetDirect 170X

Status
Niet open voor verdere reacties.

PtrZet

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
42
Hoi allemaal

Ik heb meerdere malen een HP Web JetDirect 170X geinstalleerd.
Nu wil ik dat opnieuw doen en krijg het scherm even te zien en daarna zegt Windows dat de website ( het interne webadres van de beheersoftware) onveilig is. Ik zie op het scherm de interface van de software even voorbij flitsen en dan is het weg.
Ik heb de goede Java Envirement Runtime geinstalleerd en dat hielp ook niet.
Kent iemand dit probleem en nog belangrijker: hoe los je dit op.
Ik hoop dat iemand me helpen kan.
Groeten,
Peter
 
Je vraag is wat vaag, want er bestaat (m.i.) niet HP Web Jetdirect 170X. Wat wel bestaat:
HP Jetdirect 170X
HP Web JetAdmin configuratie-software [die (o.a.) voor een HP JetDirect 170X gebruikt kan worden]

Ik weet niet wat je nu gebruikt waar je die foutmelding bij kreeg (deze JetDirect module is ook rechtstreeks via een browser te bereiken), maar kijk eens naar HP Web JetAdmin

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk: het is HP Web Jetadmin.
Ik gebruikte de versie die Java 1.4.1 nodig heeft. Ik heb mijn Java verwijderd en Java 1.4.1 geinstalleerd.
Dat hielp niet. De nieuwste versie van HP Web Jetadmin 10.2 gaf hetzelfde probleem met Java 1.4.1 en ook met de nieuwste versie: het instelscherm van HP Web Jetadmin komt even op het scherm en dan volgt de melding dat de software het geheugen verkeerd gebruikt en dat het programma wordt afgesloten.
Groeten PtrZet
 
Je kunt in ieder geval desnoods de aanpassingen doen via de website van het apparaat zelf.
Als het goed is staat het MAC adres genoteerd op het apparaat.
Voeg een ip-adres toe voor dat MAC adres in je ARP tabel.
Dus (voorbeeld): Stel dat het MAC adres op de sticker is:
00-0C-6E-04-2F-9B
of
00:0C:6E:04:2F:9B
of
000C6E042F9B
en je eigen ip-adres is 192.168.1.100
dan kun je een koppeling maken van het MAC-adres met ip-adres 192.168.1.250 via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
arp -s 192.168.1.250 00-0C-6E-04-2F-9B
Je zou daarna (met het apparaat aangesloten aan je netwerk) op het ip-adres de configuratie bereiken:
http://192.168.1.250
Zodra geconfigureerd (incl. netwerk-instellingen, zoals ip-adres) kun je de arp-entry weer weghalen uit je pc, via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
arp -d 192.168.1.250

Daarna kun je het apparaat bereiken op het ip-adres dat je zojuist had ingesteld, dus dat ingestelde ip-adres inkloppen als adres in je browser met http:// ervoor.

PS: Als je Vista of Windows 7 gebruikt, dan ipv. [Windows-toets]r gebruiken de zoekfunctie via de Start-knop gebruiken en zodra cmd.exe gevonden, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Succes,

Tijs.
 
Hoi Tijs

Ik snap wat ik moet doen en ga het morgen uitproberen.
Je hoort van me.
groeten,
PtrZet

PS
De link naar HP Web JetAdmin werkt niet meer.
 
Via de webpagina die ik in mijn eerste posting linkte is de software inderdaad niet meer te downloaden.

HP Web JetAdmin software lijkt nu downloadbaar onder deze link
Vereist wel eerst een soort enquete of zo voordat je het effectief kunt downloaden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste tijs

Alles uitgeprobeerd, maar helaas.
IE geeft nog steeds de melding 'er is een probleem met het beveiligingscertificaat van de website. Het is niet verleend door een vertrouwde certificeringsinstantie'. Als ik klik op 'Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen)' werkt het niet. Na een poosje kom krijg ik hetzelfde scherm of IE loopt vast.
Omdat ik wel heel even het scherm van de Jetdirect krijg, lijkt het me eerder een probleem met IE of Java.
Ik heb het geprobeerd met een oude versie van Java 1.4.7 en ook met de laatste update, maar ook dat helpt niet. Een schone start van de Jetdirect (stroom erop met de testknop 5 sec ingedrukt, mag ook niet baten. De DHCP van de router geeft een IP-adres, maar dit geeft hetzelfde probleem met IE.
Groeten,
PtrZet
 
Zo nog een paar opties:
a. Verwijder de Tijdelijk Internet bestanden van Internet Explorer
b. Zorg ervoor dat Compatibiliteitsmodus van IE gebruikt mag worden: Extra -> Instellingen voor compatibiliteitsweergave
c. Zorg ervoor dat IE niet checkt op het intrekken van servercertificaten:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> inetcpl.cpl
Tabblad Geavanceerd
Onder Beveiliging "Controleren op intrekken van servercertificaten" uitvinken. Hierna IE herstarten
d. Zet in hetzelfde tabblad als c. het gebruik van alle SSL versies aan (SSL 2.0, SSL 3.0 etc.) en ook "HTTP 1.1 gebruiken" en ook alle TLS versies.
e. Zet in tabblad Beveiliging, in zone Vertrouwde websites het ip-adres van de 170X (evt. daarbij het Serververificatie vinkje uitzetten, indien nodig)
Zet daarna voor deze zone de beveiliging zo laag mogelijk (vooral m.b.t. alle types scripts, dat die uitgevoerd mogen worden) via Aangepast niveau
Natuurlijk ook uitzetten dat Beveiligde modus moet worden gebruikt voor deze zone (uitvinken indien aangevinkt).

Verder kun je natuurlijk uitwijken naar andere browsers, zoals Firefox. Je kunt in Firefox aangeven het certificaat tóch te vertrouwen, ondanks dat die verlopen is, van een onbekende basiscertificeringsinstantie afkomstig is etc. Oftewel: Voeg een Uitzondering toe. Je krijgt dan in Firefox nooit meer die certificaatmeldingen over de website.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs

Ik ben een weekje weg geweest. Ik ga volgende week de oplossingen uitproberen.
Je hoort nog van me.
PtrZet
 
Hoi Tijs

Ik heb het hele rijtje aanwijzingen afgewerk.
Het resultaat was nihil.
Ik zag dat er in de opdrachtbalk kwam te staan: tres://ieframe.dll/dnserror.htm
Dat zegt mij niets, maar jou misschien wel.

Groeten PtrZet
 
Verder kun je natuurlijk uitwijken naar andere browsers, zoals Firefox. Je kunt in Firefox aangeven het certificaat tóch te vertrouwen, ondanks dat die verlopen is, van een onbekende basiscertificeringsinstantie afkomstig is etc. Oftewel: Voeg een Uitzondering toe. Je krijgt dan in Firefox nooit meer die certificaatmeldingen over de website.

Deze optie lijk je nog niet geprobeerd te hebben. Daarmee rechtstreeks verbinden met het ip-adres van je 170X, want ik vermoed dat Firefox niet werkt/in te stellen is in HP Web Jetadmin.

Tijs.
 
Hoi Tijs

Opgelost. Direct het IP-adres in Firefox werkt wel.

Ik kan er dus bij.

Blijf ik toch met de vraag
- waarom IE zo moeilijk doet
- wat is het verschil tussen WebAdmin en direct met het IP-adres inloggen, want ik zie hetzelfde scherm.

Groeten PtrZet
 
Die DNS-error zou eraan kunnen liggen als je http:// vergeet vóór het ip-adres in te vullen. Ook zou het kunnen zijn dat je NETBIOS over TCP/IP hebt uitgeschakeld staan in het WINS (of DNS) tabje van de knop Geavanceerd als je de Eigenschappen opvraagt van IPv4 op de je actieve netwerkkaart in Netwerkcentrum.

M.b.t. je laatste posting: Waarom IE zo moeilijk doet kan ik je ook niet mee helpen.
Je laatste vraag kan ik je ook niet mee helpen, want ik kan (van hieruit, op het forum) niet zien hoe het eruit ziet in zowel je (Firefox-)browser als in HP Web JetAdmin. Een schermafdruk zou kunnen helpen, maar je kunt het evt. ook zo doen dat je het laat voor wat het is, nu je een werkende oplossing/workaround hebt. In dát geval, graag de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Hoi Tijs

Ik heb Netbios over TCO/IP nog gecontroleerd en het stond ingeschakeld.

Inmiddels ook twee laptops op het netwerk aangesloten met XP en W7. Beide laptops bereiken de Jetadmin niet met IE, maar wel met Firefox.
Onder XP heeft het probleem zich nooit voorgedaan!

Ik heb nu een oplossing.

Ik stop ermee hoe jammer ik dat ook vind.
Ik zou graag willen weten wat hier mis is, maar ik denk dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg gelezen je laatste antwoord.

Bedankt voor al je hulp.

Groeten,
PtrZet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan