wel verbinding geen volledig internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrecie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
7
Hallo allemaal!

Sinds de storing van UPC 7 mei 2012 heb ik op mijn pc geen internet meer (wel verbinding).
Mijn pa en broertje hebben allebei een laptop waarop het internet inmiddels na de storing wel weer werkt.

Het meeste van mijn tijd op de pc speel ik online games hier is dus ook internet verbinding voor nodig en wanneer ik eenmaal inlogt ben (wat wel wat moeite kost, vaak start hij pas na 10 keer op omdat hij de waarschuwing: geen internet geeft) doen de games het prima, ook zit ik altijd met wat vrienden op skype en heb gesprekken van vaak meer dan 3 uur en in deze tijd valt het gesprek geen 1 keer weg!

Wat mijn pc niet voor elkaar krijgt is normaal te internetten, na 10 keer opnieuw het internet te starten doet google het wel eindelijk een keer. Waarna ik bijvoorbeeld naar youtube wil gaan en dan begeeft mijn internet het weer. Hij blijft wel constant aangeven dat ik internetverbinding heb.
Het rare is dat ik tijdens het gamen en skypen ook internet gebruik maar hij dan geen internet browser wil starten….

mijn pc is verbonden met een kabel vanaf de modem.
mijn pa en broertje zijn draadloos verbonden.

Heeft iemand een idee wat mijn probleem kan zijn?

Groet,
Marc
 
Ik vermoed omdat je wel kunt gamen is dat je geen dns of geen juiste dns hebt.
Dit wil zeggen dat je waarschijnlijk wel naar het volgende ipadres (83.247.10.120) kunt gaan maar niet naar www.helpmij.nl

Welk os gebruik je.. (windows, linux, mac) en welke versie.

Mocht je weten hoe je je dns kunt instellen probeer dan eens de volgende.
- 208.67.222.222
- 208.67.220.220

Beide zijn van opendns.
 
Heb je na de storing al eens de stroom van de modem (en alle eventuele routers hierop aangesloten) voor 10 seconden eraf gehaald?
 
het instellen van een ander dns-server had ik ook al geprobeerd zowel die van opendns als die van google.
het resetten van de modem had ik ook al enkele keren geprobeerd.
toen ik gister avond vlak na het posten mijn firewall even had uitgeschakeld deed mijn internet het opeens, ik moest vlak daarna wel gaan slapen dus kon niet echt verder testen.
overigens doet mijn internet het nu nog steeds en post ik dit vanaf mijn eigen pc.

ik zal dalijk weer eens mijn firewall inschakelen en kijken of mijn internet het dan nog steeds doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan