FTP Server van NAS van buitenaf benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helixxx123

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
144
Best lezers,

Sindskort staat er bij ons thuis een NAS van Sitecom (Home Storage), nu heb ik de NAS zo ingesteld dat de FTP server aanstaat en dat ik hem via het lokale netwerk prima kan bereiken. Nu is echter het probleem dat ik geen idee heb hoe ik de NAS ook van buitenaf, via mijn openbare IP, kan benaderen. De poorten die de NAS in het configuratiescherm aangeeft zijn 50000 t/m 50001, ik heb alles al geprobeerd en ook die poorten toegevoegd in de modem. Toen dit helaas niet werkte heb ik het met poort 21 geprobeerd. Ook nu zonder succes.

Heeft iemand een idee hoe ik dit toch goed toevoeg en hoe ik probleemloos mijn FTP via het internet kan benaderen? Voor eventuele screenshots kan ik die altijd maken.

Alvast bedankt,

Bjorn Peters
 
ip-adres:5000 ook al gedaan?

en ip-adres = dan je publiekelijke adres dus niet je 192.168 adres.
 
Eerst alvast bedankt voor de reactie,

Ja dat ook al geprobeerd en helaas zonder uitkomst. En inderdaad, met m'n publieke adres ook al geprobeerd. Wat ik denk, is dat de modem het adres niet goed pakt of toch niet goed wordt doorgelinkt.
 
de nas is een sitecom maar de modem is van het merk ?
in de modem moet je wel poort 5000 forwarden naar je lokale ip adres van je nas.
 
Huawei HG655d modem.

Die poort heb ik dus toegevoegd, alleen dat werkt dus niet.

2lu6uso.png

2wq4901.png


Misschien staat hier iets fout in? Want volgens mij moet het met deze instellingen gewoon werken toch?

Mvg.
 
wel een vreemd lokaal ip adres.
weet je zeker dat dat juist is?
 
in je huawei staat een heel ander lokaal ip adres.
dat moet toch echt de 192.168.1.66 worden.
 
Oh, mijn excuus, ik had de verkeerde geselecteerd.

122nk8h.png


Dit is zoals het er staat.
 
zou goed moeten staan zo.
mag ik het eens vanaf mijn huis proberen.
zo ja mail dan even je ip adres, publiek dus

puppie@helpmij.nl is mijn mail adres.
 
Nee, alleen op een internet kabel van de nas naar de router.

In mijn mail naar u toe staat ook nog het een en ander aan informatie
 
Zoiezo moeten poort 21 en je passieve poorten aan staan. Ook moet je ervoor zorgen (Indien de nas stand alone is hoeft dit niet) dat Windows je poorten niet blokkeerd. Je zou het eventueel ook via een active verbinding kunnen proberen. Wat ook het geval kan zijn is dat je provider de FTP poort heeft gesloten en deze is echt nodig om van buitenaf verbinding te maken!
 
Poort 21 kan ik zo open zetten. Alleen de passieve poorten? Wat wil dat zeggen? De NAS is verder stand-alone.
 
Een passieve poort is een poort die niet constant blijft sturen, maar maakt pas verbinding als er een dataverbinding tot stand moet worden gebracht. Een actieve verbinding doet het tegenovergestelde, echter is dit onveiliger en ik denk dat jouw NAS dit dus ook niet ondersteunt. Had je ook al beide poorten (21) en (5000tm5001) geprobeerd?
 
Je hebt nu poort 50000 tot 50001 naar poort 50000 gerouteerd.
Je moet volgens mijn poort 21 naar poort 50000 routeren
Dus bij 'van poort' moet 20 staan
bij 'tot poort' moet 21 staan
En dan bij 'naar poort' wel die 50000
 
Enne die nas heeft niet per ongeluk ook nog een firewall? Zo ja, kijk even of die goed staat ingesteld.
 
Petje heeft inderdaad gelijk. Ik zag het net ook pas, deze inderdaad even veranderen en de je NAS zal moeten werken.
 
Bedankt voor alle reacties, helaas ben ik zaterdag erg druk geweest en heb ik niet kunnen reageren. Ik ga het nu veranderen en kijken wat de uitkomst is, heb in ieder geval weer veel nieuwe aanknopingspunten.

Bedankt! Ik hou jullie op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan