Video MKV en Audio M4A samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mater47

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Berichten
39
Ik heb hier twee bestanden op mijn computer staan:

1. een MKV videobestand
2. een M4A audiobestand

Het audiobestand bevat namelijk de audio van het filmbestand, alleen zijn ze van elkaar gescheiden. Ik heb ze zo van een vriend gekregen.
Nu is het de bedoeling om die twee bestanden samen te voegen tot één bestand. Alleen weet ik niet hoe? Waarschijnlijk via één of ander progje zal dat wel gaan. Aangezien ik ook een Mac heb dacht ik direct aan Handbrake, maar daar lukt het niet mee. Of zie ik iets over het hoofd ?

Heb reeds twee programmaatjes geprobeerd: VirtualDub en Audio to Video Mixer, maar die kunnen niet omgaan met een MKV bestand. Het videobestand converteren naar een ander formaat is geen optie (kwaliteitsverlies).

Iemand een idee waarmee dit wel lukt? Op Windows of Mac.

EDIT: het is dus de bedoeling dat de audio synchroon loopt met de video hé.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
dat doet dat program toch??
Voeg de door u gewenste videobestanden samen in een bestand
 
ik ben het is aan het uittesten... maar volgens de omschrijving voegt het verschillende VIDEO bestanden samen... er is geen sprake of het dit ook doet met AUDIO bestanden.
Ik hou je op de hoogte.
 
Boilsoft Video Joiner voegt de bestanden wel samen, maar niet op de juiste manier. De bedoeling is dat het audiobestand synchroon loopt het met videobestand, wat het programma dus niet doet. Het plaatst het audiobestand gewoon achteraan het videobestand.
Toch bedankt voor je input.

Iemand nog ideeën ??
 
Je kunt zoiets met een videomontage programma doen, zoals Corel Videostudio of Magix videodeluxe. Met Virtualdub zal ook kunnen. Voor Mac ken ik D-vision, maar daarvoor moet je het beeld eerst omzetten naar XVID. Dan kun je daar een audiotrack bijvoegen. De audio zet je sowieso beter eerst om naar het .wav formaat.

http://www.objectifmac.com/
 
Laatst bewerkt:
probleem is opgelost.

heb nog een programmaatje ergens gevonden op mijn backup harde schijf genaamd MKVToolnix... Dit is de Mac-versie... maar bestaat ook voor Windows. Dit programma plaatst het geluid in het geluidskanaal van de MKV container. Hiermee is het op een minuutje gelukt.

Toch bedankt voor de input iedereen !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan