In de cloud werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
108
Goeieavond allemaal,

Voor het bedrijf waar ik werk heeft mijn werkgever mij gevraagd om te kijk hoe wij het best in de cloud kunnen gaan werken.
Zelf heb ik alleen nog maar ervaring met Dropbox, maar misschien kunnen jullie handige tips en ervaringen delen?

Mijn baas wilde eerst Windows 365 aanschaffen, maar in dit pakket zit waarschijnlijk zoveel wat wij niet gebruiken dat dit niet nodig is.
Verder weet ik dat Google Apps bestaat, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Hij wil dat ik de drie beste opties voorleg, kunnen jullie me daarbij helpen?
Alvast bedankt en fijn weekend!

Groeten Tom
 
Waarom niet iemand inhuren die er meer vanaf weet. In de cloud werken is namelijk een enorme hype. Voor veel bedrijven nog steeds geen reële optie als het gaat om er de hele dag mee werken.

Google apps is leuk om er een briefje in te tikken, maar probeer eens je briefpapier er in vorm te geven. En met office365 ben je er nog lang niet. Waar laat je bijvoorbeeld al je bestanden.


Verder is er nog steeds het grootste probleem wat er met je bestanden gebeurd als je leverancier morgen failliet gaat.
 
Nouja, bij ons is het meer een soort online opslag wat we nodig hebben. Dus het zal vooral gaan om plaatsen van bestanden en dergelijke.
Dit is dus alleen een opslag voor onszelf. Onze klanten en leveranciers hoeven hier niet in.
Verder staan de programma's die we nodig hebben gewoon op de pc's en laptops geinstalleerd, dus het echte 'in de cloud' hebben we niet nodig.
(Mijn baas vind dat wel een interesante term, maar ik weet niet of hij precies weet wat het inhoud(A))
 
Waarom wil je persé online opslaan. Het is veel trager dan lokaal, is zeker niet goedkoper, juridisch is e.e.a. nog lang niet duidelijk. Koop desnoods een NAS. Kost een paar centen en dan heb je alles onder eigen beheer.
 
Dat hebben we nu ook al. Trouwens, neem als voorbeeld Dropbox (wat er ook voor bedrijven is): gewoon net zo snel als mappen op je computer en je hebt het altijd bij.
Wij willen ook vanaf thuis met de bestanden kunnen werken en het Sharepoint wat we nu hebben is gigantisch traag, terwijl dat lokaal geregeld is. (Alleen via VPN verbinding kun je online ermee werken).Maar Misschien hebben anderen ervaring met zulke opties?
 
Dus jullie hebben nu al een NAS en een Windows netwerk met Sharepoint. Misschien is het een optie om beide eens goed in te richten en optimaal te gebruiken. Zoals ik al zei kleven er ook nadelen aan de cloud.
 
Ja inderdaad. Maar er is al een tijd een IT bedrijf mee bezig om het sneller te laten lopen, maar het werkt gewoon niet.
In de cloud heeft inderdaad ook wel nadelen zoals beveiliging e.d. Vandaar dat ik wat voor en nadelen op een rijtje wil hebben. Bedankt iig voor je visie erop!
 
Graag gedaan. En zoals ik al zei. Vraag aan elke cloudprovider hoe het geregeld is als hij in acute problemen gaat komen. Zie het voorbeeld van megaupload. Hier hadden ook legitieme bedrijven hun data gestald die ze nu waarschijnlijk kwijt zijn. Als bedrijf heb je tegenwoordig dan een heel groot probleem. Een mogelijke oplossing is om via een Escrow overeenkomst te gaan werken. Tot nu toe heb ik helaas nog geen provider gevonden die hieraan kan en wil voldoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan